Per donar la benvinguda als participants, assistiran a l’escola dissabte vinent, 20 d’agost, el vicepresident i l’adjunt a coordinació de la Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet i Adolf Díaz, respectivament. A la trobada, també hi assistirà el director estatal de Creu Roja Joventut, Aitor Murciano, acompanyat per les directores de CRJ a Catalunya i a la demarcació de Barcelona, Iolanda Gargallo i Rosa Alcalà.
Després de la inauguració de la trobada, que té lloc a la casa de colònies ”Mas Badó” de Sant Quirze de Safaja, començarà a desenvolupar-se el programa formatiu de l’escola. D’una banda, s’impartiran formacions especifiques sobre temàtiques relacionades amb els programes desenvolupats per CRJ, entre les quals figuren l’alimentació, el consum responsable i el desenvolupament sostenible, la cooperació internacional i l’educació per al desenvolupament o la prevenció de la violència de gènere. D’altres sessions estan dedicades als monitors de participació infantil i juvenil, a les metodologies i a les habilitats d’intervenció, de desenvolupament personal o professional.
Formació per a formadors i voluntariat
A més de les formacions específiques, es realitzaran tallers pràctics per treballar aspectes com la gestió local, les tècniques d’avaluació, l’habilitat de parlar en públic, la creativitat i el treball en equip, a més d’activitats lúdiques. Algunes de les activitats formatives estan adreçades específicament als formadors acreditats de CRJ, per completar la preparació que han rebut per exercir com a tals a la seva comunitat autònoma de procedència.
L’Escola d’Estiu de CRJ està subvencionada per l’Instituto de la Juventud (Injuve) del Ministeri de Sanitat, Política Social i Igualtat.