La FaPaC denuncia un retrocés en l'escola inclusiva

La federació reclama garantir el dret d'escolarització dels alumnes amb necessitats educatives especials en centres ordinaris


Des de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (FaPaC) alerten que l'escola inclusiva està patint un “preocupant retrocés”. Des de la federació exigeixen a la Generalitat de Catalunya que vetlli per garantir el dret d'escolarització dels alumnes amb necessitats educatives especials en centres ordinaris. 

La FaPaC denuncia l'incompliment del Pla d'acció “Aprendre junts per viure junts” que estableix algunes de les pautes que s'han de seguir en relació amb els programes que garanteixen l'escola inclusiva. Alhora, considera que la Generalitat “ha creuat una línia vermella i que els acords, pressupostos i estructura del Departament d'Ensenyament no garanteixen determinats drets a tot l'alumnat”. 
 
Segons la federació, no tots els alumnes amb necessitats educatives especials tenen garantit el dret a rebre l'atenció necessària per al desenvolupament correcte de les seves aptituds, a no ser discriminat a l'escola i a accedir-hi i romandre-hi en condicions d'igualtat amb la resta d'alumnat o el dret a què l'escola asseguri a l'alumne el suport necessari perquè pugui assolir els mateixos objectius que la resta de companys. 
 
Per això, des de la FaPaC exigeixen “el desenvolupament urgent d'un veritable sistema educatiu en igualtat d'oportunitats per a tothom” perquè consideren que l'escola inclusiva “és el motor de canvi de l'escola i de la societat i implica aconseguir que els alumnes puguin aprendre en condicions d'igualtat malgrat les seves diferències en els centres ordinaris”.
 
Actualment un 61% dels alumnes amb necessitats educatives especials està escolaritzat en escoles ordinàries. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article