Un 43% dels catalans creu que la sanitat ha empitjorat l'últim any

En el Baròmetre sanitari els ciutadans puntuen amb un 6,82 l'atenció mèdica a Catalunya


2a Onada Baròmetre sanitari de Catalunya 2014 (pdf)

El 42,6% dels catalans creu que l'assistència sanitària ha empitjorat durant  el darrer any, tot i que la puntuen amb un 6,82. Són dades de la segona onada del Baròmetre sanitari, corresponent al novembre de 2014, que compte amb una mostra de 2.000 individus.

La majoria dels catalans enquestats (84%) consideren que l'assistència sanitària a Catalunya és normal, bona o molt bona, mentre que un 14% la qualifica de dolenta o molt dolenta. 

El tracte rebut per part del personal sanitari és l'aspecte que millor valoren els usuaris, amb un 8,16. En segon lloc, destaquen la proximitat del centre, amb un 8,01, i en tercer lloc la confiança i seguretat que transmet el metge, 7,95. A la cua, en canvi, hi situen el temps que dura la consulta, 7,23, la facilitat per aconseguir cita, 6,89, el temps d'espera per entrar a la consulta, 6,28, i el temps que costa fer les proves diagnòstiques, 5,2.

Pel què fa a la valoració dels diferents serveis sanitaris, l'atenció primària és la que rep millor nota (7,14), seguida de l'hospitalària (7,03), l'especialitzada (6,71) i l'atenció a urgències (6,18).

Els centres sanitaris més utilitzats en el darrer any han estat per odre decreixent: el centre d'Atenció Primària o de medicina general, un 68,6% hi ha acudit, l'especialista (46,3%) i el Servei d'urgències (35,5%).  La majoria dels enquestats, a més, han preferit l'assistència pública (86,35%), davant de la privada (12,3%).

Tot i que sector privat obté una millor puntuació (7,39) que el públic (6,80), la confiança en el segon queda palesa en el baròmetre, ja que un 55,3% dels enquestats assegura que escolliria un centre públic en cas que un dels seus familiars patís una malaltia greu. Només un 3,8% optaria per un privat, mentre que un 18,2% aniria a tots dos indistintament. Així mateix, un 29,6% dels ciutadans consultats compte amb una assegurança privada d'assistència sanitària i en la majoria de casos (80,7%) se la costegen ells mateixos i no l'empresa.

El baròmetre també ha posat de manifest una desconeixença en relació a l'organisme responsable de l'assistència sanitària pública a Catalunya. Només una de cada quatre persones entrevistades (41,4%) coneixia que el Servei Català de Salut (CatSalut) n'és el responsable.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Josep Pagès i Canaleta de CARDEDEU VALLES ORIENTAL
2.
Diuen que a ... HA .. EMPITJORAT .. L´ULTIM .... ANY .. Aquesta enquesta no els diuen que porten 4 anys de FORTES .. RETALLADES . SOCIALS . Quina Casualitat LA SANITAT PÚBLICA CATALANA Va molt Malament cuan pateix fortes Retallades en SANITAT Cuan sa Tancan casi 3 mil LLITS en Plantes Hospitals Públics AIXO Fa un afecta Cadena de seguida embusa satura totes LES URGENCIAS DELS HOSPITALS PÚBLIC Fa ta tapon . impedeix que persones malaltes molt emfermas poguin tenir un LLIT A PLANTA . Els LLITS HI SON Nomes que ARTUR MAS C.I.U. Els va fer tanca . PER AIXCO LA SANITAT PÚBLICA CATALANA Va malament JO Que pensu sempre malament NO SERA QUE C.I.U. VOL VENDRE LA SANITAT PUBLICA A EMPRESES PRIVADES ? Per poguer vendre varato la nostra SANITAT PUBLICA Primer sa la de carraga perjudicar-la molt que no funcioni com funcionaba DESPIDE A MOLTS METGES Y EMFERMERAS Com voleu funcioni be VA DESTRUIR la LA POLICLINICA DE GRANOLLERS Va tira a terra un hospitalpúblic va dir en ferien un de NOU Encara esperen el faixin
  • 2
  • 0
Rounders BCN
1.

Però ara tenim embaixades, estructures d'estat i la voluntat d'un poble!

  • 0
  • 0

Comenta aquest article