Entitats socials reclamen una 'economia critica i plural' a les escoles

La nova Plataforma per una Educació en Economia Crítica denuncia el discurs "no neutral" del programa d'Educació Financera a les Escoles de Catalunya


La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), l'Observatori DESC, la USTEC-STEs, Fiare o el SEPC, entre altres entitats socials han demanat a la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, que el seu departament es "replantegi" el conveni que, des de 2012, té l'Institut d'Estudis Financers (ICF) i diverses entitats financeres per impulsar el programa d'Educació Financera a les Escoles de Catalunya (EFEC).

L'EFEC porta als instituts treballadors o antics treballadors de banca, economistes o membres de l'ICF perquè imparteixin cursos sobre seccions d'endeutament, administració de finances i inversió: 'administrant els teus diners', 'endeutar-se amb seny' o 'productes de crèdit'. Es tracta de sis tallers de cinc hores cadascun que s'ofereixen optativament als centres que ho demanen i que s'imparteixen un hores de tutoria o d'assignatures d'emprenedoria. Aquests tallers han arribat enguany a 262 centres (un 25% del total) i hi han assistit més de 16.500 alumnes.

Les entitat socials, que s'han aplegat sota la nova Plataforma per una Educació en Economia Crítica (PLEEC), han subratllat, a través del professor d'economia Xavier Montagut, que "les retallades a l'escola i la falta de professors són un deute producte d'aquests bancs". Segons Montagut, "si volem parlar d'economia hem d'explicar tots els actors, els interessos que tenen i com es relacionen. A partir d'aquí, des dels seus valors, els alumnes de forma intel·ligent decidiran el que més els convingui" ha reblat.

En una carta dirigida a la consellera d'Educació, la PLEEC critica que al programa d'educació financera "no existeixen la banca pública, les finances ètiques, les monedes complementàries o l'economia social, així com tampoc no alerta dels perills de la manca de regulació financera ni esmenta els desnonaments". Per això, la Plataforma demana que es revisin les continguts del taller perquè consideren que es vol fer passar per neutral un discurs que no ho és. Ara la plataforma començarà la recollida de signatures per buscar més suports per “incorporar les perspectives d’economia crítica i plural en els currículums d’educació i els materials didàctics”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article