L'XTEC difon un protocol específic per a la lluita contra l'assetjament escolar a l'alumnat LGTBI

A instàncies del Parlament de Catalunya, el Departament d'Ensenyament ha elaborat aquest protocol específic de prevenció, detecció i intervenció


El Departament d'Ensenyament ha publicat aquesta setmana el protocol específic per a la lluita contra l’assetjament escolar a l’alumnat LGTBI –lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals- a l’XTEC, la xarxa telemàtica de Catalunya. El document, que s’ha generat a instàncies del Parlament de Catalunya, està a disposició de tots els centres educatius i recull les diferents actuacions d’Ensenyament en aquest àmbit.

El protocol, vol ser una eina per prevenir, detectar i intervenir  enfront  situacions  d’assetjament  a  l’alumnat  per  motius d’orientació afectiva sexual o identitat de gènere. Així, es vol sensibilitzar els docents, centres educatius, famílies i alumnat sobre les conductes assetjadores i en la importància d’educar en la gestió positiva dels conflictes. També es dona especial importància en la prevenció com a mesura per evitar conflictes futurs.

El protocol estableix quins són els conductes i els circuits de coordinació entre els diferents actors de la comunitat educativa, i alhora aporta elements per detectar conductes d’assetjament i saber com actuar per evitar la vulneració dels drets de l’alumnat LGTBI. Per exemple, s’estableixen aquelles senyals que poden indicar situacions d’assetjament, com ara baixa autoestima, disminució del rendiment escolar o canvi de comportament diari. També s’inclouen orientacions en cas d’haver de tractar el tema amb el grup classe o amb les famílies.

Altres eines de tractament de la diversitat de gènere i orientació sexual

De fet, Ensenyament ja disposa de recursos i materials per tractar sobre la diversitat de gènere i orientació sexual. És el cas del Model d’atenció a infants i adolescents transgènere o intersexuals en els centres educatius, un document que recull les actuacions a realitzar en els centres educatius per garantir que aquests constitueixin un entorn amable on viure la diversitat d'identitat de gènere.

Altres materials disponibles per al professorat, en aquest cas del cicle formatiu de grau superior d’Educació Infantil és Pam a pam Coeduquem, un quadern pedagògic per treballar la coeducació i la diversitat afectiva i sexual. Ensenyament també incideix en la família i l’entorn escolar, a través del web Escola i Família, on es faciliten orientacions i recursos per treballar des de la família els estereotips de gènere i la diversitat sexual i de gènere.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article