El Govern sanciona Gas Natural amb 500.000 euros per la mort de l'àvia de Reus

L'Agència Catalana del Consum al·lega que és una “infracció greu” que l'empresa tallés la llum sense sol·licitar un informe a serveis socials


La Generalitat sancionarà amb 500.000 euros a Gas Natural per vulnerar la normativa contra la pobresa energètica en el cas de la mort de l'àvia de Reus. La dona, de 81 anys, va morir el passat 14 de novembre en un incendi que les espelmes amb què s'il·luminava van originar. L'octogenària va tenir la llum tallada durant dos mesos.

En l'expedient, l'Agència Catalana del Consum al·lega que es tracta d'una “infracció greu” el fet que l'empresa tallés la llum “sense haver sol·licitat prèviament un informe dels serveis socials municipals per determinar si la persona o la unitat familiar es troba en una de les situacions de risc d'exclusió residencial”, tal com estableix la Llei 24/2015. L'empresa té ara dos mesos per recórrer la decisió de la Generalitat.

Així ho ha anunciat aquest dijous el secretari d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio. L'instructor l'eleva a molt greu per l'“alteració social greu, alarma, o desconfiança” que es va generar i també perquè la dona pertanyia a un col·lectiu vulnerable, “especialment protegit pel Codi de Consum de Catalunya, com són les persones grans”.

Un incident que va provocar la indignació

Efectivament, aquest incident va despertar la indignació de la població i de les entitats. El mateix president de la Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, Oriol Illa, va exigir a la companyia que “assumís les conseqüències” d'haver-li tallat el subministrament elèctric.

La portaveu de la plataforma Aliança contra la Pobresa Energètica (APE), Maria Campuzano, també ha estat durant tot aquest temps molt crítica amb l’empresa subministradora. Campuzano va subratllar en diverses ocasions que “les companyies elèctriques no tenen cap sensibilitat social amb els casos de pobresa energètica” i, fins i tot, que “no reconeixen la llei catalana 24/2015”.

A més, la portaveu d’APE va afirmar que “la companyia és l’única que té la informació sobre els talls de subministrament per impagament” i va justificar que és aquesta la que hauria d’avisar a l’administració perquè pugui actuar a temps.

 

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article