El telèfon d'emergència 112 atendrà trucades en 33 idiomes diferents a partir del 2017

El primer trimestre de 2016 el 112 ha atès un 19,2% més de trucades que en el mateix període de l'any passat


El telèfon d'emergència 112 de la Generalitat de Catalunya atendrà les trucades en 28 idiomes més a partir de l'any vinent, a més dels cinc en què ja ho fa ara, que són el català, el castellà, l'anglès, el francès i l'alemany. Aquest servei, que en total atendrà en 33 idiomes diferents, començarà a funcionar els primers mesos de l'any 2017 i garantirà totes les llengües oficials a l'Estat: català, castellà, basc i gallec.

Pel que fa al sistema de funcionament, quan hi hagi alguna trucada d'un idioma que no sigui dels cinc habituals i que sigui un dels altres 28, un intèrpret participarà a la trucada. D'aquesta manera, serà una conversa a tres bandes: l'operador del 112, la persona que truca i l'intèrpret.

Sobre el nombre de trucades, el 112 de la Generalitat ha atès en el primer semestre de l'any un 19,2% més de trucades operatives que en el mateix període el 2015.
En total, el telèfon ha atès 1.211.991 trucades, un 56,3% de les quals han provocat l’activació d’un servei (682.250), mentre que en el mateix període del 2015 va atendre un total de 1.267.629.

El 22,6% del total de les activacions (154.632) s’han realitzat des de la ciutat de Barcelona; un 2,1% s’han realitzat a Tarragona (14.479); un 1,6% (10.773) des de Lleida i un 1,3% (8.756) des de la ciutat de Girona.

Els serveis que més activacions han rebut han estat els cossos de seguretat (34,2%), seguit de les assistències sanitàries (31,3%) i de trànsit (15%), mentre que les trucades per incendis han suposat un 5,84% del total.

Com funciona el 112?

Quan el 112 rep la trucada d'un ciutadà, es posa en marxa tot un procés per atendre la persona amb la major eficàcia i velocitat possibles. En primer lloc, es localitza la incidència en un mapa gràcies a una aplicació informàtica, després es classifica la trucada segons el tipus d'incident i per últim, s'avisa el servei més adequat: ambulància per a emergències mèdiques, mossos d'esquadra per a seguretat, bombers per a extinció d'incendis i altres incidències de salvament.
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Josep M Armengou Barcelona
1.

Bona notícia. La immendsa majoria de la ciutadania som persones monolingües, una altra quantitat bilingües i , de més a menys, així successivament amb altres llengües..
Una altra cosa diferent és que siguem monòglotes, bíglotes o poliglotes, que ées ben diferent.
És així que la nostra societat catalana d'avui és plurilingüe i no pas només majoritàriament bilingûe.

  • 0
  • 0

Comenta aquest article