Fer negoci amb els pobres i sortir a TV3


Cada migdia i cada vespre TV3 emet en diferents ocasions anuncis d’una empresa que busca com a clients persones que no tinguin diners per poder gaudir d’assistència odontològica. Per poder-se informar només cal trucar al telèfon que surt en pantalla nombroses vegades i també al web. La trucada és de pagament especial tot i que l’anunci no ho adverteixi. Quan hem preguntat el preu de la trucada a l’empresa per Twitter ha donat llargues i només ha fet respostes que eludien la pregunta inicial. Les mateixes llargues que han arribat a donar a TVE quan feien un programa abordant el model de negoci d’aquesta empresa. Allà també hi ha testimonis que en parlen i no precisament bé.

Sortir a TV3 pot generar confiança. Portem uns dos o tres mesos que no para de sortir l’anunci mentre la mateixa empresa ha tingut (segons El Mundo) fins a quatre expedients oberts a la ciutat de València. Allà mateix, segons el Colegio de Odontologos (ICOEV), en la mateixa clínica es troben apartaments i llits on suposadament dormen els mateixos odontòlegs (la majoria recent graduats) per poder fer torns que serien, segons el diari, de fins a 15 hores.
Però això no és tot perquè, segons altres diaris, aquesta mateixa clínica actuava a Valladolid sense llicència i va haver de ser tancada segons Cadena SER encara no fa un any. El Col·legi d’odontòlegs de Salamanca també ha denunciat fa tres mesos l'obertura d’un altre centre sense permisos a la seva ciutat.

Fa sis mesos, El Confidencial, tal i com explicava també el programa de TVE, explicava com l’empresa fa suposadament grans ofertes a les persones amb descomptes molt elevats. El modus operandi és un clàssic de la persuasió en la venda: als possibles clients se’ls fa un pressupost molt elevat però després veuen la gran oferta amb descomptes del 60 o 80% i sembla una oportunitat única. Això sí, segons aquests mitjans no els deixen més de 48 hores per acceptar la suposada oferta, no sigui cas que et doni temps de contrastar els pressupostos amb altres professionals.

M’agradaria que el Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya es pronunciés fent una valoració dels preus inicials abans dels súper descomptes i es fessin públics els resultats. Evidentment tampoc no estaria malament fer un anàlisi global de les clíniques de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.

Per altra banda, encara ens fa falta molta precaució com a consumidors. Però, a més, tractant-se d’una empresa que fa les ofertes per atreure a les persones més vulnerables, els més pobres i fent-se passar per una empresa social cal extremar-la i que els agents implicats en aquestes situacions actuïn en conseqüència tenint en compte l’historial de la marca.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article