“Cal seguir avançant en el desplegament del Decret d’educació inclusiva”

Artur Fernández | Coordinador del servei d’Inclusió Escolar de la FCSD


Es parla molt de l'escola inclusiva, però, és de veritat inclusiva amb aquell alumnat que presenta necessitats específiques de suport educatiu? Aquesta és una de les qüestions a les quals respon l'Artur Fernández, coordinador del Servei d'inclusió escolar de la Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD).

En aquesta entrevista, realitzada pel redactor d’Èxit 21 Jordi Riu, Fernández explica com funciona aquest servei que acompanya a les famílies i als infants amb síndrome de down en la seva etapa escolar, i que es va posar en marxa l’any 1986. “El que volem des d’aquest servei és contribuir a la implementació de sistemes educatius inclusius de qualitat”, explica el coordinador del servei.

Durant l’entrevista, Fernández també exposa que el servei ofereix acompanyament als professionals de l’àmbit educatiu, i en aquest sentit els proporcionen formacions i assessorament, que volen ajudar a conscienciar sobre la inclusió de l’alumnat.

Així mateix, Fernández es preguntat sobre si l’escola inclusiva és una realitat. El coordinador creu que el nou Decret 150/2017 sobre educació inclusiva així ho determina, tot i que apunta que “cal avançar” i seguir desplegant-lo per fer-lo efectiu: “Hi ha molta feina a fer encara, i cal seguir treballant”, admet. Una de les qüestions que apunta Fernández durant l’entrevista és que cal acompanyar millor a les escoles a fer la transició al model inclusiu, amb més formació, organització i també metodològicament parlant.

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article