“Tots els infants amb alguna discapacitat haurien d'anar a l’escola ordinària”

Maria Teresa Mantoan | Pedagoga, experta en educació especial i inclusió escolar


Montse Vilarrasa , redactora de la revista digital Èxit21 entrevista a Maria Teresa Mantoan, pedagoga, experta en educació especial i inclusió escolar. “La inclusió és fer vida amb les altres persones i no en solitari. Col·laborar i cooperar sempre”, ha dit.

Quan Vilarrasa li pregunta si tots els infants amb discapacitat haurien d’anar a l’escola ordinària, Mantoan respon amb un si rotund.

Com evitar el bullying a les escoles? Mantoan ho té clar: “Ensenyant valors a les persones” perquè, segons diu aquesta experta, “el bullying té a veure amb la falta de respecte a l’altre i això s’ha de combatre també des de les escoles. L’escola no ha de ser només un lloc per aprendre continguts per omplir el currículum”.

Referent a la terminologia per definir el col·lectiu, Vilarassa exposa que en el llibre d’estil del diari Èxit 21 hi apareix el terme: “persones amb discapacitat intel·lectual”, no obstant l'experta Mantoan es refereix a aquest col·lectiu com a “persones en situació de discapacitat” perquè “no definim una persona per un únic atribut sinó que ens referim a la situació que la persona està vivint, ja sigui amb més a o menys capacitat i si la beneficia o no”.

L’experta en educació especial considera que Èxit 21 és una “molt bona iniciativa” i anima l'equip a “ajuntar-se amb altra gent que no tingui discapacitat intel·lectual”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article