El Govern externalitzarà provisionalment els serveis de suport informàtic de la Renda Garantida

Dues empreses opten al concurs públic per ajudar a desplegar i mecanitzar les resolucions de la RGC

El Govern ha tret a concurs públic els serveis de suport informàtic dels processos vinculats a la prestació de la renda garantida de ciutadania per un valor d'1,1 milions d’euros. El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha optat per aquesta fórmula perquè l’administració no té el nivell d’especialització que pugui resoldre amb agilitat els processos que ha implicat la fase de desplegament de l’RGC.

Fonts del Departament han explicat però, que aquest procediment és habitual i que si no s'ha tirat endavant més aviat és per una qüestió de terminis. L'adjudicació d'aquests serveis és per dos anys i mig i ha de permetre ajudar a desplegar la RGC i mecanitzar les resolucions, entre altres. Dues empreses, una de les quals és Deloitte, s'ha presentat al concurs.

En l'informe, el Departament considera que la contractació d'una empresa que gestioni aquest servei de suport és “necessari” per garantir el funcionament “correcte” de la gestió d'aquesta prestació. La funció principal d'aquesta companyia serà donar suport a la gestió dels processos de la prestació que necessiten un “desplegament immediat” i garantir així una gestió “eficient” de la prestació. El contracte es preveu de dos anys i mig. Després, aquestes tasques les assumiran els tècnics de RGC i el CTTI, empresa que fins ara feia aquestes funcions.

Des del Departament asseguren que el servei que es contracta és eminentment tècnic basat la gestió informàtica i de l'aplicatiu i que per això es busca una empresa especialitzada que s'encarregui de millorar-hi i actualitzar-ho, a més de fer una tasca de formació del personal. Les tasques que durà a terme, doncs, l'empresa adjudicatària seran de suport informàtic i de suport a descriure procediments de coordinació i protocols estandarditzats, sempre sota la supervisió dels funcionaris del Departament.

A més de les incidències que puguin tenir els programes, els funcionaris que el fan servir també proposen i demanen millores que es van incorporant a l'aplicatiu, que també s'haurà de modificar després de l'aprovació del reglament i amb els canvis que impliquin la incorporació de nous col·lectius.

Durant tot aquest temps, la gestió dels expedients continuarà en mans de personal del Departament, que ja va contractar 400 persones amb aquest objectiu. La supervisió de tot es mantindrà en mans dels funcionaris. Fonts del Departament han explicat que la implementació de la RGC va generar “un tap” als seus inicis per les altes expectatives generades per aquest dret però que la majoria de sol·licituds no complien els requisits establerts per la llei.

Segons les darreres dades publicades pel Departament, gairebé 119.000 persones es beneficien actualment de la RGC. Fins l'11 de gener de 2019, s'han registrat 81.172 sol·licituds entre RGC, complements d'altres pensions, prestacions i ajuts i complements de pensions no contributives.

La major part de denegacions, entre el setembre del 2018 i el gener de 2019 s'ha donat per superar els ingressos establerts a la llei, seguit de treballar a jornada completa. Entre el setembre de 2018 i el gener de 2019 s'han aprovat el 21% de sol·licituds, el doble que la mitjana del primer any, que va ser del 10%. Fonts del Departament han assegurat que la licitació d'aquest contracte no afecta el pressupost ni les prestacions així com tampoc les polítiques d'ocupació.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article