Les activitats de lleure contribueixen a trencar “el cercle de la pobresa” d'infants i joves vulnerables

Un estudi de la Fundació Pere Tarrés constata que les activitats fora de l'horari escolar milloren les competències educatives i professionals de l'alumnat

Un estudi de la Fundació Pere Tarrés ha constatat que els infants que participen en activitats de lleure tenen unes millors competències educatives i professionals. La recerca mostra que la capacitat d'aprenentatge, el respecte per les normes socials i l'educació cívica i social creix amb el pas dels infants per a una entitat de lleure educatiu que té també un impacte a l'hora d'assumir responsabilitat i lideratge.

Per això, els autors de l'estudi consideren que aquestes activitats contribueixen a trencar “el cercle de la pobresa” dels infants i joves vulnerables i alerten que no atendre als infants en situació de vulnerabilitat social i a les seves famílies tindrà costos sanitaris, educatius i socials en un futur.

En aquest sentit, destaquen la importància dels casals d'estiu i les colònies que poden fer a les vacances, uns mesos que suposen una quarta part de la vida dels alumnes escolaritzats, ja que esdevé una oportunitat per a fer noves coneixences, divertir-se amb activitats de lleure i estar en contacte amb la natura.

Segons destaca Josep Oriol Pujol, director general de la Fundació Pere Tarrés, el lleure és “un accelerador de competències” que ajuden a l'infant en el seu aprenentatge a l'escola i en el seu creixement com a persona. Per Pujol, un infant de 12 anys amb oportunitats acumula 6.000 hores més d'aprenentatge que un que no en té.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article