La Creu Roja es coordinarà amb una empresa d'aigua per garantir el subministrament a famílies vulnerables

L'organització i l'empresa de l'aigua signen un conveni per oferir una protecció especial a les llars que pateixen pobresa energètica

La Creu Roja identificarà famílies vulnerables i avisarà la companyia d'aigua SOREA perquè els garanteixi el subministrament de l'aigua i no pateixis talls o, si ja els han patit, se'ls recuperi el servei. L'organització humanitària i l'empresa de l'aigua han signat un conveni per oferir "protecció especial" a les llars en situació de vulnerabilitat o pobresa energètica.

La Creu Roja identificarà les persones amb dificultats per pagar el rebut de l'aigua i n'informarà la companyia, i també assessorà les famílies perquè rebin protecció. En cas que el subministrament estigui suspès per manca de pagament, es restablirà i si hi ha deute pendent Sorea “oferirà ajornaments i ajuts”.

Segons l'Aliança contra la Pobresa Energètica i la Taula d'entitats del Tercer Sector Social, un 10% de la població pateix pobresa energètica, una xifra que s'ha duplicat des del 2008.

El conveni signat s’estén a totes les filials i a les societats participades per l’empresa d’aigua a les comarques.

760 persones afectades per pobresa energètica el 2018

L’indicador de pobresa energètica de L’Observatori de la Creu Roja ha augmentat gairebé 40 punts en 7 anys, passant del 42% el 2011 al 79,3% el 2018. De fet, la Creu Roja a Catalunya ha atès el 2018 més de 760 persones afectades per la pobresa energètica i hi ha destinat més de 150.000 euros per donar-hi una atenció integral més enllà del pagament de factures.

D’aquesta manera, a partir d’auditories mediambientals fetes als domicilis dels participants de diferents projectes d’Intervenció Social de la Creu Roja, s’han dut a terme activitats de dignificació de les condicions de vida, com ara arranjaments de les llars, o accions preventives a través de tallers de sensibilització i conscienciació per a l’estalvi en els consums, entrega de materials d’estalvi energètic per instal·lar a les llars i substitució i compra d’electrodomèstics A+.

També s’han fet assessoraments individuals i acompanyaments de persones en risc d’exclusió social en els tràmits per la sol·licitud del bo social o bonificacions d’aigua, per exemple, a banda de la revisió de contractes i millora de les condicions.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article