El 40% dels estudiants que volen fer magisteri no superen les proves d’aptitud

2.500 alumnes han rebut la qualificació d'apte, un 33% més que en l'edició del 2018


El 40% dels estudiants que volen fer magisteri no superen les proves d’aptitud. Sí que ho han fet 2.546 estudiants. En l'edició d'enguany, que es va avançar per evitar que coincidís amb les PAU, s'han presentat un 32% més d'alumnes que el 2018.

En total, s'hi van presentar 4.271 alumnes i el 59,6% han superat el filtre que fixa el Consell Interuniversitari de Catalunya per poder entrar als estudis de magisteri, un percentatge pràcticament similar al de l'any passat, que va ser del 59,11%. Els estudiants que ho vulguin tindran una convocatòria extraordinària prevista pel 19 de juliol vinent.

Segons el secretari general del CIC, Lluís Baulenas, els resultats demostren que amb l'avançament de dates s'ha afavorit que s'hi presentin més estudiants interessats en accedir als graus d'educació i que, en canvi, els resultats són només “lleugerament millors” que en la convocatòria anterior.

Les universitats i el Govern van introduir la PAP en el marc del Programa de millora i innovació en al formació de mestres (MIF) per garantir l’atracció de l’estudiantat més ben preparat als graus en Educació. Com a novetat, haver superat la prova computarà com a mèrit a la borsa de docents interins dels centres públics de Catalunya.

La prova d’aptitud personal (PAP) per accedir als graus en Educació infantil i primària consta de dos exàmens, un de competència comunicativa i raonament crític, i un altre de competència logicomatemàtica. La PAP es considera superada amb la qualificació d'apte, que s’obté quan la mitjana aritmètica d’ambdós exàmens és igual o superior a cinc punts sobre deu. Per poder fer mitjana, cal que cadascun dels exàmens tingui una qualificació igual o superior a quatre. Un cop superada, la PAP té validesa indefinida.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article