L'institut Català de la Salut incorpora 262 professionals de medicina de família a la primària

42 equips començaran a treballar des de casa fent tasques que no requereixen la seva presència al centre

L’Institut Català de la Salut (ICS) ha incrementat en 262 professionals de medicina de família la xarxa d’atenció primària. Es tracta d’una de les principals mesures presentades el passat mes de novembre per enfortir l’atenció primària i dotar-la dels recursos necessaris per a una millor atenció.

Josep Maria Argimon, director de l’ICS, i Yolanda Lejardi, directora assistencial d’Atenció Primària i a la Comunitat, han fet aquest dimecres el balanç per als comandaments, responsables i directius d’atenció primària i territorials del paquet d’accions a curt, mitjà i llarg termini per reforçar l’atenció primària.

En aquesta línia, l’ICS també ha activat accions encaminades a oferir millors retribucions al conjunt dels professionals. Així, segons ha indicat Argimon, aquest mes d’abril tots els professionals amb dret a percebre el complement de direcció per objectius l’han recuperat. El personal sanitari de l’atenció continuada d’urgències i els ginecòlegs d’atenció a la salut sexual i reproductiva també han rebut un complement salarial.

Pel que fa a l’estabilització, l'ICS ofereix a concurs 11.707 places. “Es tracta de la convocatòria de places més gran que s’ha fet”, ha destacat Argimon. Aquestes xifres suposen que, aproximadament, en finalitzar tots els concursos, el 90 % de la plantilla de la institució estarà estabilitzada.

Cap al camí de la conciliació i el teletreball

Les accions de conciliació anunciades per l’organització inclouen, entre d’altres, que les reduccions de jornada respectin la proporcionalitat de l’activitat assistencial i la no assistencial, la incentivació de propostes de reorganització d’equips, torns que facilitin la conciliació i el tancament dels centres a les 20 hores.

A banda, també s’ha posat en marxa el projecte de teletreball. En una primera fase, 106 professionals de 42 equips començaran a treballar des de casa fent certes tasques que no requereixen la seva presència al centre (revisió de plans de medicació, gestió de baixes d’incapacitat temporal, eConsulta, organització d'agenda, etc.). “S’avaluarà l’impacte de la prova pilot per veure com repercuteix en l'organització general del professional i de l'equip i si ha millorat els indicadors d'accessibilitat”, han assenyalat.

 

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article