Els infants nascuts fora de la UE tenen el doble de probabilitats d'abandonar prematurament els estudis

Un informe de l'OIM alerta que la manca de recursos i els requisits administratius dificulten l'accés d'infants i joves migrants a l'escola

Els infants nascuts fora de la Unió Europea tenen el doble de probabilitats d'abandonar prematurament els estudis, segons apunta un informe de l'Organització Internacional per a les Migracions (OIM) que analitza l'accés a l'educació de refugiats i infants i joves migrants a Europa.

L'informe apunta que les barreres legals, la manca d'informació, la “inflexibilitat” dels tràmits o la manca de recursos són alguns dels fets que dificulten que els migrants accedeixin a l'ensenyament, a més de les dificultats amb l'idioma o la manca de suport psicològic que reben als centres. A més, l'OIM alerta que els migrants sovint pateixen més assetjament escolar a causa dels “prejudicis”.

L'accés a l'educació és encara més complicat per als joves i infants que es troben en situació irregular, ja que només set estats de la Unió Europea reconeixen el seu dret a l'educació. L'estudi apunta que els requisits administratius són un dels factors que els impedeixen arribar a assistir a l'escola. Hongria, Lituània i Letònia els “exclouen explícitament” de l'ensenyament.

Segons les dades de l'OIM, un 3,6% dels nens i adolescents escolaritzats a la Unió Europea no van néixer al vell continent. La majoria d'ells es troben a Alemanya (688.669), el Regne Unit (569.308), França (555.192) i Espanya (492,520). El que representa al voltant d'un 4% dels nens escolaritzats en aquests estats.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article