La FaPaC crea una plataforma per teixir xarxa entre les associacions de famílies

La federació també estrena un nou web on s'aposta per visibilitzar la incidència política de l'entitat

La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnat de Catalunya (FaPaC) ha posat en marxa ‘Participa’, una plataforma participativa que té com objectiu enfortir el treball en xarxa de totes les associacions de pares, mares i famílies sòcies de l’entitat.

Amb aquesta iniciativa, la FaPaC proporciona una nova eina per tal que les persones sòcies puguin formar “part activa” en la presa de decisions de l’entitat i que alhora puguin comptar amb un espai de debat on compartir idees, experiències, inquietuds i dubtes “que puguin enriquir el teixit associatiu de l’entitat”, tal com han expressat aquest dimarts les representants de la federació en una roda de premsa.

En aquesta nova plataforma les AMPAS i AFA podran comunicar-se i treballar en xarxa, de forma “més fluida i dinàmica”, així com expressar i compartir iniciatives i necessitats, per funcionar “d’una manera més autònoma i alhora, connectada”.

La FaPaC té associades més de 2.300 AMPAS i AFA per tot el territori català, el que representa el 96% de les associacions de les escoles públiques. Per aquest motiu, una eina que faciliti la comunicació i la fluïdesa entre elles és necessària per “cohesionar” la seva labor i “democratitzar els processos de presa de decisions”, sostenen des de l’entitat.

Reforçar la tasca d’incidència política de l’entitat

En aquesta línia d’innovació, la FaPac també ha presentat un nou web “més participatiu, intuïtiu i transparent” que segons l’entitat, reforça la tasca d’incidència política, fent més visibles els eixos vertebradors de l’activitat de l’entitat. Així mateix, el  nou web aposta per la transparència, publicant tota la informació  relativa a la gestió interna de la federació.

Durant la roda de premsa, les dirigents de la FaPac han volgut assenyalar també quins són els fronts d’actuació en els quals estan treballant per defensar l’escola pública. Entre ells, han destacat el posicionament en contra de l’aprovació de la Llei de Contractes de Serveis a les Persones, més coneguda com a Llei Aragonès, i ja han avançat que el pròxim 21 d’octubre organitzaran una jornada per debatre i reflexionar sobre l’impacte de l’externalització dels serveis educatius.

Així mateix, la federació anuncia que seguirà treballant per l’eliminació progressiva dels concerts educatius i denunciant la desinversió en polítiques educatives que pateix Catalunya des de 2010. En aquest sentit, l’entitat ha anunciat que al novembre presentaran un estudi pioner que posa de manifest com la manca de finançament en educació “ha estat compensada sistemàticament per les aportacions econòmiques de les famílies”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article