‘Posa't la gorra’ omple la Ciutadella de suport pels infants que tenen càncer

Més de 3.000 persones participen en la festa organitzada per AFANOC


Aquest passat dissabte més de 3.000 persones van participar a la 19a edició de la festa ‘Posa’t la Gorra’, organitzada per l’Associació de nens amb Càncer (AFANOC) amb l’objectiu de sensibilitzar la societat sobre el càncer infantil.

La festa, que va durar al llarg de tot el matí de dissabte, va comptar amb diverses activitats i també els assistents van gaudir de les actuacions de Xiula, Zebrass Marching Band, i la presencia del Maglari com a mestre de cerimònies.

El president de la Generalitat Quim Torra i la consellera de Salut Alba Vergés van participar en la festa, donant suport a l’escenari a donar suport al grup de joves encarregats de llegir el  manifest de la festa.

Segons l’organització, AFANOC ha distribuït al voltant de 28.000 gorres a través d’escoles, ajuntaments, “Ambaixadors” , Mercats de Barcelona, entitats públiques i privades i diferents punts de venda.

La festa ‘Posa’t la Gorra!’ va néixer amb l’objectiu principal de sensibilitzar a la societat i donar a conèixer la realitat al voltant del càncer infantil, per tal de normalitzar la malaltia i pal·liar les necessitats que se’n deriven a partir del diagnòstic. Així mateix, part de la tasca és recaptar fons amb la finalitat de mantenir els serveis que l’AFANOC ofereix gratuïtament al infants per millorar les seves condicions a l'hospital, donant suport psicosocial i mantenir La Casa dels Xuklis, una casa d'acollida per les famílies que s'han de desplaçar perquè els seus fills i filles rebin tractament als hospitals de referència.

La campanya, que es manté al llarg de tot l’any amb diferents activitats, festes i propostes, té la gorra com a símbol de solidaritat amb tots aquests infants. El disseny de la mateixa compta, des de l’any 2011, amb la col·laboració de dissenyadors de renom internacional que li aporten un plus qualitatiu. En aquesta ocasió ha estat la marca Pepe Jeans qui s’hi ha volgut sumar amb un disseny texà, que per primera vegada fa que la gorra canviï de teixit, per això la campanya d’enguany ha apostat pel lema “canviar la pell i enfortir-se”, per encarar els nous temps de canvis liderats pels més joves.

La festa a Barcelona és la que ha donat el tret de sortida a les futures festes que es realitzaran al llarg de l’any 2020 a diferents parts del territori català. La propera, es celebrarà el proper 16 de febrer a la Seu Vella de Lleida.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article