Les escoles segregades demanen “valentia política” perquè el nou decret d’admissions sigui vigent per al curs vinent

Les famílies dels centres d’alta complexitat ho veuen una oportunitat per començar a revertir la inequitat

Les escoles segregades demanen “valentia política” perquè el nou decret d'admissions sigui vàlid per al proper període de preinscripcions i tingui efectes el curs vinent.

El col·lectiu ‘Escoles contra la Segregació’ que aplega les famílies dels centres de màxima complexitat de Catalunya, creu que “fa massa temps” que no s'han dut a terme mesures polítiques per fer-hi front i veu que el nou decret pot modificar dos dels pilars “bàsics” sobre els quals “pivota la inequitat” del sistema educatiu català: d'una banda, les preinscripcions, i de l'altra, la matricula viva.

Reconeixen que calen més recursos al sistema per dedicar-los als més desfavorits i confien que el decret pot començar a solucionar aquesta situació mentre els recursos no arribin. Les escoles segregades destaquen que aquests dos canvis normatius no requereixen necessàriament una aportació econòmica més gran i que van en la línia de les recomanacions sorgides en el Pacte contra la Segregació Escolar. Per això, consideren que no s'entén que determinats agents implicats en l'acord ara anunciïn la seva voluntat d'oposar-se al nou decret.

Tampoc no entenen que el Departament no garanteixi que el decret s'aprovi dins els terminis legals per ser aplicat durant les preinscripcions per al curs 2020-2021. “Fa massa temps que la segregació escolar s’ha assenyalat com un dels principals reptes que té la societat actual, i fa massa temps que no hi ha hagut mesures polítiques per fer-hi front. Per aquest motiu, no s’explicaria que el nou decret no fos vàlid ja per a aquest proper període de preinscripcions, que tindrà lloc entre el 23 de març i l’1 d’abril”, han instat, en un comunicat.

Les escoles segregades denuncien que malgrat la signatura del pacte hi ha inspectors d'Educació que continuen actuant amb “lògiques segregadores” i treballin activament per vehicular la matrícula viva cap als centres més desfavorits. Consideren que així es prima una “pau social” per evitar que a les escoles més afavorides s'hi escolaritzin alumnes amb necessitats socials massa notables. El col·lectiu considera que la pressió social de determinades capes de la població no pot passar per sobre de la igualtat d'oportunitats i l'equitat del conjunt del sistema.

El col·lectiu xifra en 225.000 infants i joves escolaritzats en 422 escoles, instituts o instituts-escola de màxima complexitat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article