La Creu Roja atén més de 200 persones afectades pel temporal Glòria a tot Catalunya

L’organització ha habilitat albergs provisionals a cinc municipis davant els riscos d’inundacions i el desbordament de rius

La Creu Roja, en coordinació amb la Direcció General de Protecció Civil, ha activat els seus dispositius d’emergència per atendre la població afectada pel temporal Glòria i donar resposta a la situació d’alerta per pluja (Inuncat), vent (Ventcat)  i neu (Neucat) que ha generat incidents a diferents punts del territori.

En total, des del 20 de gener més de dues-centes persones han estat ateses gràcies a la intervenció de 84 voluntaris i tècnics de l’entitat. En aquests moments, les assemblees locals i comarcals de l’organització estan en alerta per si cal mobilitzar nous recursos d’emergència.

Davant els riscos d’inundacions provocades pel temporal, la Creu Roja ha activat els Equips de Resposta Immediata d’Emergències (ERIE) d’Alberg a Sant Celoni, Tordera, Palafolls, Hostalric i Sant Gregori.

D’altra banda, a Tarragona, la Creu Roja ha activat avui l’embarcació Ls_Calipso per donar suport al Servei de Salvament Marítim d’aquesta localitat en la cobertura de les incidències al Port de Tarragona. A la demarcació de Girona, a petició de Protecció Civil, aquest dimarts s’ha gestionat avituallament per aproximadament 25 camions a l’alçada de la sortida 3 de l’AP 7.

Prop de 2.000 trucades de teleassistència

Des del Centre de Coordinació de la Creu Roja expliquen que s’estan fent trucades de seguiment a les persones usuàries del servei de teleassistència per donar-los consells sobre com actuar davant el temporal.

En total, des que va començar l’emergència, s’ha trucat a 1.919 persones de tot Catalunya per informar-los i proposar-los mesures de prevenció per fer front a les inclemències meteorològiques.

Atenció a persones sense llar

En el marc d’aquesta emergència, la Creu Roja ha habilitat albergs provisionals per a persones sense sostre a diferents punts de tot Catalunya com Barcelona, amb 64 persones ateses, Sitges amb dues persones i Terrassa amb 16 persones. En aquest municipi també s’ha enviat un vehicle especialitzat per informar les persones que viuen al carrer sobre la possibilitat d’allotjar-se en aquest equipament.

A Sabadell s’ha posat en marxa la Unitat Mòbil Social per oferir menjar calent, mantes i acompanyament a hotels, mentre que a Mataró i Tarragona també s’han activat dispositius per fer seguiment d’aquest col·lectiu.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article