El fracàs escolar entre els joves d’origen marroquí duplica el dels alumnes autòctons i és més alt entre els nois

Dos de cada tres estudiants marroquins abandonen el sistema després de l'ensenyament obligatori

El fracàs escolar entre els joves d'origen marroquí és el doble que el dels autòctons i és més alt entre els nois. Aquesta és una de les principals conclusions d'un estudi presentat aquest dijous per la Fundació Ibn Battuta, que alerta sobre la poca continuïtat després de l'ESO per continuar amb estudis postobligatoris.

Concretament, l'alumnat marroquí acumula un 66,9% de fracàs escolar, xifra que entre els autòctons suposa un 36,5%. Segons l'informe, l'abandonament del sistema en les etapes postobligatòries és especialment accentuat en el cas dels nois marroquins. Dues terceres parts dels alumnes diuen haver superat l'ESO com a màxim, abandonant el sistema després de l'ensenyament obligatori.

Mentre que en els nivells d'educació primària i ESO augmenta la presència d'alumnes marroquins, al contrari del que passa amb els autòctons, el ritme positiu s'estronca després d'acabar l'ESO. Al batxillerat, l'alumnat d'origen marroquí representa només un 1,3% i a la formació professional se situa en un 2,8% del total d'estudiants matriculats.

Per gènere, la mitjana d'estudiants passa d'estar equilibrada en nivells infantils i obligatoris a estar més desequilibrada a batxillerat i a formació professional. En concret, d'entre l'alumnat marroquí al batxillerat, un 62,38% són dones i un 37,62% són homes. Per contra, a FP els homes (52,26%) superen lleugerament les dones (47,7%).

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article