Cada set segons una nena menor de 15 anys es casa

Valmont Barcelona Bridal Fashion Week i Save the Children mobilitzaran el sector de la moda nupcial contra el matrimoni infantil

Cada set segons una nena menor de 15 anys es casa. Per aquest motiu, Valmont Barcelona Bridal Fashion Week, l'esdeveniment líder mundial de la seva especialitat, i Save the Children impulsen una aliança per transformar la realitat de milers de nenes i adolescents a Sierra Leone a través del projecte ‘The Right to Be a Girl’ contra el matrimoni forçós.

En aquest context, es duran a terme diverses iniciatives per informar i sensibilitzar els professionals del sector de la moda nupcial perquè tinguin la possibilitat de donar suport a aquest projecte.

Que les adolescents és casin forçosament comporta una sèrie de conseqüències que són difícils de salvar: les nenes han d'abandonar el col·legi, deixen de rebre formació i queden més exposades a situacions de violència domèstica, abusos i violacions.

Aquesta aliança s'emmarca dins de l'aposta que fa VBBFW per la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides, amb especial èmfasi en l'Objectiu 5 “Aconseguir la igualtat entre els gèneres i donar poder a totes les dones i les nenes”, i per la tutela de la diversitat, integració i inclusió plasmada en el seu manifest “For a different world” per celebrar una edició compromesa amb les persones i el seu entorn.

“El matrimoni infantil posa en marxa un cicle de marginació que nega a les nenes els seus drets més bàsics, com l'educació o la pròpia llibertat”, afirma Andrés Conde, director de Save the Children. “Estem il·lusionats amb aquesta aposta que fa Valmont Barcelona Bridal Fashion Week per lluitar contra el matrimoni infantil que cada any afecta a 12 milions de nenes al món”, afegeix Conde.

El repte d'aquesta col·laboració és recaptar entre tot el sector 100.000 euros que l'ONG invertirà en el seu programa “The right to be a girl” a Sierra Leone perquè més de 1.000 nenes puguin seguir amb la seva educació i decidir el seu propi destí. Save the Children treballa de forma integral a nivell comunitari i institucional per revaloritzar el paper de les nenes com a agents de canvi.

Segons Estermaria Laruccia, directora de VBBFW, “amb aquesta aliança, de la qual estem especialment orgullosos, VBBFW es converteix en la plataforma a través de la qual Save the Children i la indústria de la moda nupcial contribueixen a impulsar la igualtat i els drets de les nenes, adolescents i dones. És una col·laboració única que encaixa perfectament amb els valors de la nostra marca i els enllaça amb una causa que ens interpel·la directament”.

Tots els protagonistes de la indústria de la moda nupcial, com empresaris, dissenyadors, compradors, models i col·laboradors, tindran la possibilitat de sumar-se a aquesta campanya difonent el missatge a través de les seves xarxes socials, o participant en diferents iniciatives que es duran a terme en el marc del saló.

Entre elles, està prevista la celebració d'una gala benèfica que comptarà amb la participació de professionals de sector, de la societat barcelonina i de la comunicació. Una altra acció es dirigirà als Wedding Planners, que proposaran campanyes específiques per convertir la col·laboració voluntària amb Save the Children en un regal de noces, potenciant així el poder de difusió de valors i continguts dels enllaços.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article