De la prestatgeria de casa a les xarxes: una mestra de Reus explica contes infantils durant el confinament

“L’hora del conte és el seu moment de pau, no hi ha diners per pagar això”, assegura Maria Puig


Maria Puig és una mestra de P3 de l'Institut Escola Pi del Burgar de Reus que s'ha animat a explicar contes als seus alumnes i a altres infants per ajudar-los a gestionar el confinament. De forma altruista i a través del perfil d'Instagram 'Batibulls i altres', relata tres contes diferents cada dia adreçats a nens d'entre dos i set anys. "És el seu moment de pau, no hi ha diners per pagar això", expressa Puig. 

La docent explica que, davant la petició d'alguns pares i mares, va decidir compartir els títols que col·lecciona a casa, amb missatges que fan reflexionar a la mainada. La lectura de contes d'aquesta particular biblioteca virtual està assegurada, almenys, durant bona part del temps de confinament.

Arran del tancament de les escoles, la Maria va rebre missatges de diversos pares i mares del seu entorn que li demanaven consells i recursos per omplir les hores a casa amb els fills. Davant d'aquestes peticions, la mestra no s'ho va pensar dues vegades i va engegar la iniciativa d'explicar contes dos cops al dia –una lectura en català a partir de les cinc de la tarda i, tot seguit, una altra en castellà. En les últimes setmanes ha multiplicat els seguidors a les xarxes i ha arribat a indrets com Granada, el País Basc i Alemanya. "En qüestió de pocs dies es va escampar com una taca d'oli", relata a, encara sorpresa per la bona rebuda.

D'ençà que va acabar la carrera de magisteri, la Maria té com a afició col·leccionar contes i ja en té més d'un centenar. "M'agraden molt, en tinc de tota mena, soc molt sibarita amb els contes i als nens els agraden molt", confessa. Bona part dels llibres que té a casa "transmeten missatge" i els utilitza en el seu treball habitual a l'escola. En posa d'exemple 'Orelles de Papallona' o 'La cosa que fa més mal al món', que tracta de les mentides. Així, amb aquestes històries propicia que els infants reflexionin i enraonin amb els seus progenitors després de la sessió.

Segons Puig, molts alumnes de la seva classe de P3 es connecten cada dia per escoltar-la. Alguns d'ells tenen dificultats per gestionar els canvis i adaptar-se a les noves rutines. "Es connecten amb mi i moltes mares m'envien missatges dient-me que els va molt bé. Els trobo molt a faltar i ells a mi també", assegura Puig.

I reconeix que l'acció també l'ha ajudat a l'hora d'escurçar les seves hores de confinament, ja que escollir els contes, fotografiar-los, penjar-los a les xarxes socials i preparar-se pel directe també la manté ocupada durant una bona estona. La docent té previst mantenir l'activitat fins que s'acabi l'ordre de confinament. En cas que expliqués tots els contes no descarta escriure'n de nous per tal de no quedar-se sense històries per explicar als més petits.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article