El 82% de les entitats de voluntariat de Catalunya segueixen funcionant durant el confinament

Hi ha unes 9.000 persones voluntàries actives, entre un 20 i un 30%


 El 82% de les entitats de la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS) han pogut continuar amb la seva activitat, segons els resultats de l’enquesta ‘Les entitats de voluntariat davant la crisi de la COVID-19’, que han respost 112 entitats. 

Un 33% han pogut continuar obertes, assumint el pes de l’emergència sanitària. Tot i que el 49% de les entitats ha hagut de tancar la seu física, el 75% d’aquestes ha pogut mantenir algun tipus d’activitat, com el funcionament administratiu, el suport als usuaris o l’oferta de noves fórmules de participació. Únicament un 18% de les entitats no mostren cap activitat i se senten completament paralitzades. Hi ha unes 9.000 persones voluntàries actives, entre un 20 i un 30% del total.

Pel que fa als programes que comptaven amb persones voluntàries, un 89% de les entitats ha assegurat que han hagut de tancar algun servei. Sobretot es destaca l’acompanyament a persones i atenció domiciliària (29%), els programes hospitalaris, sociosanitaris o residencials (19%) i els programes de sensibilització (13%). D’altra banda, l’àmbit penitenciari, el de lleure, els recursos per a les persones i la formació són els menys afectats.

Les dades de l’enquesta també indiquen que es poden comptabilitzar 8.993 persones voluntàries en actiu, podent-se induir que hi ha al voltant d’un 70-80% de persones voluntàries aturades.

Durant aquests dies d’emergència sanitària hi ha hagut diferents crides de voluntariat a través de mitjans de comunicació, xarxes socials i institucions com ajuntaments, que han estat ben rebudes per les entitats. El 83% assegura que no els genera cap dificultat afegida.

49 entitats afirmen conservar programes idèntics, però davant la situació d’emergència ha calgut també innovar. En aquest sentit, un 49% de les entitats que han respost es veuen capacitades per crear nous programes, destacant sobretot els àmbits de l’acompanyament telemàtic o telefònic d’àmbits específics (43%).

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article