Unicef demana que es creïn plataformes digitals per garantir l'homogeneïtat dels sistema educatiu

Reclama “escoltar les opinions dels infants” i proposa a les administracions 18 mesures per “salvar l'educació”


Unicef considera que la pandèmia del coronavirus “ha posat sobre les cordes” el sistema educatiu espanyol i demana que la prioritat sigui “garantir el dret a l'educació i contribuir a frenar l'impacte d'aquesta crisi dins l'àmbit educatiu”. 

Per fer-ho proposa mesures com el desenvolupament de plataformes digitals centralitzades per les administracions educatives que garanteixin l'homogeneïtat, la qualitat de l'accés, la lluita contra l'absentisme, la protecció de les dades personals i la ciberseguretat de l'alumnat, professorat i centre educatiu. “Sobretot i per davant de tot, Unicef recorda la necessitat d'escoltar les opinions i les necessitat dels infants”, apunten en un comunicat.

L'organització de drets de la infància vol que les mesures que proposa serveixin per “treballar un pla estratègic per mitigar les conseqüències d'aquesta crisi a mig i llarg termini i ajudar així a recuperar la normalitat que els infants tant necessiten i que l'educació és capaç de proporcionar”.

Apunta que cal “impulsar i de posar en marxa un pla d'acció integral” per tal de “garantir el dret a l'educació de tots i cadascun dels infants”, sobretot d’aquells que es troben en una major situació de vulnerabilitat, “independentment d'on es trobin, sigui quin sigui el seu estat legal, origen o condició”, matisen.

Per això reivindiquen unes mesures que garanteixin “un ensenyament a distància complet i de qualitat davant possibles escenaris de confinament en el futur”.

Entre les mesures proposades també demanen l'elaboració de “plans que incloguin els passos necessaris per a la reobertura segura de les escoles, una vegada superades les primeres fases de la crisi” que han de “comptar amb la participació infantil com a aliat clau”.

També assenyalen que cal “atendre amb prioritat la salut física i mental dels infants” amb continguts específics sobre prevenció del contagi, gestió emocional, hàbits saludables i ús de les TIC. “Serà clau que tant l'alumnat, el professorat com la societat en general comptin amb programes de desenvolupament de competència TIC perquè puguin accedir i utilitzar continguts digitals amb èxit”, afegeixen.

Per escoltar als infants demanen “obrir espais de participació segur i estructurats que serveixin per fomentar la mobilització i la cohesió social”. Finalment indiquen que “la cooperació entre administracions, famílies i la societat civil, han d'estar al servei d'un enfocament de drets, de no deixar ningú enrere”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article