Com les empreses d’alimentació han ajudat a superar la crisi de la Covid-19?

Veritas ha invertit prop de 518.000 euros, el 100% del seus ingressos nets addiccionals durant el confinament, a ajudar famílies i col·lectius més vulnerables

Amb el suport de  

Els professionals sanitaris han estat capdals per superar la pandèmia de la Covid-19, però des que es va decretar l'estat d'alarma a l'Estat espanyol, hi ha hagut altres sectors i treballadors considerats “essencials”. Les empreses d'alimentació n'han estat han un d'aquests i algunes d'aquestes cadenes de supermercats, més enllà d'oferir serveis essencials per a la ciutadania, han volgut aportar un granet de sorra més per ajudar les famílies i els col·lectius més vulnerables.

És el cas de la cadena de supermercats ecològica Veritas, que des del principi del confinament va decidir invertir el 100% dels seus ingressos nets addicionals generats durant aquest temps, a quatre col·lectius: els seus treballadors, els proveïdors amb qui treballen, les llars que són clients habituals i la ciutadania més vulnerable. En total, han abocat prop de 518.000 euros en el que han anomenat 'Pla Resposta Covid-19.

I què han fet, exactament? La cadena de supermercats ha impulsat sis mesures per tal d'arribar els que més ho necessiten. D'entrada, han emès uns xecs bescanviables a través de l'aplicació de Veritas que han rebut tots els clients. Els primers xecs han estat durant el confinament del 7% en les compres acumulades i, ara, el segon xec és del 5%. Així és com Veritas agraeix “l'esforç i la confiança dels seus clients” i, alhora, ajuda les entitats socials, en concret, la Creu Roja, perquè l'import dels xecs no bescanviats es convertirà en quilos de menjar per repartir a l’organització. A més, el supermercat ha fet un augment en els descomptes per a famílies nombroses o monoparentals del 5% al 10%. I ho allargarà durant tot el 2020. A més, el descompte s'aplica tant a les botigues físicques com a la botiga virtual.

Ajudar els col·lectius més vulnerables

Més enllà dels diners que es recullen pels xecs no cobrats, el supermercat també ha dissenyat un programa especial de donacions d’aliments a entitats socials per cobrir necessitats bàsiques dels col·lectius més vulnerables. El programa complementa la col·laboració habitual de Veritas amb les organitzacions solidàries.

Alhora, a les seves xarxes socials, han impulsat tot un seguit de xerrades, que han tractat temes de dieta saludable, salut i bons hàbits per passar el confinament. Hi han participat des de Creu Roja, fins a Pont Alimentari, passant per investigadors del CSIC o proveïdors com Pomona. I, és clar, també han repartit menjar a centres hospitalaris perquè els professionals sanitaris poguessin fer descansos i han participat en diverses campanyes de repartiment de menjar per a famílies en risc d’exclusió.

Un reconeixement als treballadors i proveïdors

Com a reconeixement a l’esforç i la responsabilitat assumida durant l’estat d’alarma, a més, la cadena dels supermercats ha decidit premiar els seus treballadors amb una bonificació a la nòmina del mes de març per un import de 120.000 euros. 

Alhora, Veritas ha posat a disposició dels proveïdors una línia per anticipar pagaments per valor d’un milió d’euros i facilitar així la seva liquiditat, sobretot a totes aquelles empreses que han estat més afectades pel tancament forçós de l’hostaleria i les escoles. La cadena de supermercats ecològics, durant el mes de juny, concretarà altres accions complementàries d’impacte positiu per a les butxaques dels seus clients i col·lectius.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article