El Govern aprova contractar 219 persones per reforçar el seguiment dels serveis residencials

Els professionals monitoritzaran els centres i controlaran trasllats o gestió de material, entre altres

El Govern ha aprovat aquest dimarts la creació del Programa per al reforç del sistema de residències socials, que preveu la contractació de 219 persones per realitzar tasques vinculades a la planificació, coordinació i seguiment de l'atenció a les persones en els àmbits residencials. 

El programa busca reforçar l'adopció, seguiment i control de mesures per fer front a la crisi sanitària provocada per la Covid-19 i té en compte les necessitats de recursos humans actuals i futures. Les persones contractades s'encarregaran de monitoritzar i controlar els centres residencials, executar i fer seguiment de mesures logístiques com ara trasllats, desinfeccions de centres o gestió d'epis, entre altres.

També es coordinaran amb les autoritats sanitàries per a una correcta planificació i gestió dels recursos, així com per fer seguiment de la qualitat assistencial. La creació d'aquest programa de reforç a residències deriva del desplegament del concert social arran del decret del 14 de juliol sobre la gestió delegada en la xarxa de serveis socials d'atenció pública.

El decret instaura el concert social com a fórmula de proveïment de serveis públics pensant en un model "molt més orientat a la qualitat del servei" o una major activitat de seguiment.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article