Prop de 10.000 persones han estat ateses durant la pandèmia a les urgències socials de Barcelona

L’ajuntament ha ampliat la plantilla amb fins a 93 professionals i ha renovat la flota de vehicles i l’uniforme del servei


Durant la crisi sanitària generada per la Covid-19, el Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) ha atès un total de 9.951 persones, de les quals més del 97% han estat atencions d’urgència, majoritàriament ateses per telèfon. Enguany, l’Ajuntament de Barcelona assegura que ha reforçat el CUESB: ha ampliat la seva plantilla fins a 93 professionals, ha renovat i augmentat la seva flota de vehicles i ha modificat el seu uniforme mantenint el blau que caracteritza al servei
 

Així, del 26 de març al 31 de juliol, el CUESB ha atès un total de 9.951 persones, de les quals més del 97% han estat atencions d’urgència i 265 persones han hagut de ser ateses d’emergència. Del total de persones ateses per urgències, 626 han rebut l’atenció al seu domicili i la resta d’atencions s’han realitzat telefònicament, presencialment a les oficines del CUESB o al carrer. Durant el primer mes d’emergència sanitària es van atendre 3.856 persones, el que suposa més del 38% del total d’aquests quatre mesos de balanç.

Una de les tasques importants, segons el consistori, durant el confinament, ha estat la gestió i posada en marxa dels sis dispositius per a les persones sense llar per diferents grups —dones, homes, consums i joves—, amb el Departament de Serveis d’Intervenció a l’Espai Públic, amb capacitat per acollir fins a 700 persones en situació de vulnerabilitat.

També es va gestionar la col·laboració amb el Consorci Sanitari de Barcelona per tramitar les sol·licituds d’àpats a domicili per a les persones confinades i en situació de vulnerabilitat. Des que es va decretar l’estat d’alarma fins a principis de maig, el CUESB va entregar 581 àpats a domicili, a un total de 311 unitats familiars. Amb la fi del confinament i a mesura que s’ha anat recuperant la normalitat la demanda d’aquest servei s’ha reduït considerablement i s’ha traspassat la gestió al servei que gestiona els àpats a l’Institut Municipal de Serveis Socials.

Més atenció telefònica a casos d’angoixa

Una gran part de les atencions s’han realitzat telefònicament, on s’ha registrat un increment de les demandes de suport relacionades amb l’angoixa i la por provocades per la situació sanitària i el desconcert del confinament, també suport per la situació econòmica del nucli familiar, per no poder atendre a familiars d’edat avançada o amb patologies prèvies que vivien sols, per la necessitat de cobertura de les activitats bàsiques diàries, i per alguna situació de violència de gènere i familiar.

Al mateix temps, s’han continuat prestant serveis a les caigudes i situacions als domicilis que requerien el suport professional, com el cas de les persones dependents que quedaven soles davant l’ingrés del seu cuidador o cuidadora. Aquestes atencions domiciliàries s’han realitzat amb l’equipament i les mesures de prevenció decretades per les autoritats sanitàries; pel que ha estat necessària la preparació dels professionals per adaptar-se als equips de protecció específics.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article