ECOM reclama no oblidar l’accessibilitat en el disseny de la nova mobilitat sostenible accelerada per la pandèmia

L'organització alerta que si no hi ha opcions adequades moltes persones es veuen obligades a fer ús del transport privat

ECOM ha reclamat que no s'oblidi l'accessibilitat en el disseny de la nova mobilitat, accelerat per la pandèmia de la Covid-19. Per això, ha afirmat que és necessari que des de l'inici es compti amb una participació ciutadana activa i amb un diàleg fluid amb les entitats de persones amb discapacitat.

L'organització ha defensat que l'accessibilitat està “directament vinculada” a la mobilitat sostenible i segura i ha afegit que la manca d'aquesta comporta una vulneració de drets i “obliga a fer ús del vehicle privat” als col·lectius amb dificultats de mobilitat. Per això, ha plantejat que la situació generada per la pandèmia no pot significar "en cap cas un retrocés".

ECOM ha instat tots els governs a formalitzar un compromís polític, tècnic i econòmic perquè facin una “aposta real” per la mobilitat sostenible i accessible, destinant els fons europeus a aquesta finalitat amb equitat territorial.

L'entitat ha posat sobre la taula el fet que la pandèmia ha fet aflorar que en molts casos no es compleix l'ample mínim en les voreres. ECOM ha instat les administracions a apostar per reequilibrar la distribució de l'espai públic als municipis implementant per exemple el concepte de 'ciutat 30', limitant la velocitat i donant més espai als vianant i erradicant obstacles de les voreres.

També ha apuntat la necessitat de garantir la connectivitat amb xarxa de transport públic accessible. En aquest sentit, ha reclamat posar en servei tot el material mòbil disponible per evitar agreujar l'accessibilitat del col·lectiu, implementar mesures com el transport 'a demanda' en zones rurals o amb baixa densitat de població i promovent l'increment de carrils bus o bus-VAO.

A més, ha remarcat que “sota cap pretext” es poden bloquejar elements claus per a l'accessibilitat com els ascensors a les estacions ferroviàries i ha reclamat recuperar les freqüències de pas de trens i busos a les zones rurals amb horaris “coherents” a les necessitats dels ciutadans.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article