La comunitat educativa adverteix que Catalunya no avança cap a l’escola inclusiva tres anys després d’aprovar-ne el decret

Una plataforma ciutadana constata que “no millora” la capacitat dels centres d’“acollir tot l'alumnat de l'entorn”


La Plataforma Ciutadana per l'Escola Inclusiva de Catalunya, formada per entitats professionals i famílies, adverteix que han passat tres anys de l'aprovació del Decret 150/2017 i que “no millora” la capacitat dels centres d'“acollir tot l'alumnat del seu entorn, sigui quina sigui la seva condició”. 

La plataforma denuncia que “amb massa freqüència” li arriben casos individuals que els fan témer que, no només no s'està avançat, sinó que es pot estar “reculant” en el camí cap a l'escola inclusiva. Per això les entitats han elaborat un decàleg d'accions urgents per “redreçar el rumb cap a l'escola inclusiva” dirigida tant als actuals responsables del Departament d'Educació com als futurs, pensant en les eleccions previstes pel 14 de febrer.

La plataforma demana sobretot més suport econòmic als centres, més informació sobre com s'està avançat per implementar el decret d'atenció de l'alumnat en una escola inclusiva i fer més divulgació d'aquest sistema.

Així mateix, en el decàleg la plataforma reclama crear una comissió que faci un estudi sobre la situació dels Centres d'Educació Especial (CEE). També demana que es garanteixi el suport econòmic a tots aquests centres, públics i concertats, que presentin un pla per reconvertir-se en Centres d'Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos (CEEPSIR).

Les entitats insten a elaborar un estudi sobre el funcionament dels CEEPSIR i del Suport intensiu a l'escolarització inclusiva (SIEI) des que es va aprovar el decret i volen conèixer quina és la planificació que fa el Departament d'Educació sobre el desplegament d'aquests recursos a Catalunya en els propers anys.

La plataforma demana establir indicadors per poder saber com avança el sistema inclusiu, que es publiqui el mapa de recursos i elaborar un estudi sobre la cultura inclusiva d'escoles i instituts.

Tanmateix, reclamen implantar la figura de la infermera escolar a l'escola pública i concertada, intensificar les accions inclusives a l'etapa postobligatòria i promoure el canvi legislatiu per poder atorgar el títol de l'ESO adaptat als alumnes amb discapacitat que hagin assolit els objectius marcats al Pla Individual.

També aposten posar en marxa una campanya de divulgació adreçada a famílies i professionals sobre el dret dels infants a una escolarització inclusiva i sobre els beneficis que la diversitat aporta al conjunt del grup classe.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article