Dincat assegura que la llei Celaá no suposa el tancament de centres d'educació especial

L'organització creu que s'ha fet “una interpretació manipulada” de la llei que ha provocat “angoixa” a les famílies

La federació Dincat assegura que la nova llei LOMLOE, coneguda com a ‘llei Celaá’, no suposa el tancament dels centres d'educació especial, com han afirmat diverses formacions polítiques.

La federació critica que des d'alguns sectors s'ha fet “una manipulació interessada i parcialment falsa” de la norma que ha provocat “malestar, angoixa i confusió” entre les famílies de l'alumnat amb discapacitat.

“Aquest tipus de desinformació no fa més que agreujar els prejudicis i estereotips socials als quals ha de fer front l'alumnat amb necessitats educatives especials”, adverteix Mariona Torredemer, representant d'Educació Especial a Dincat.

L'entitat celebra que la llei precisament és “un pas més” cap a l'educació inclusiva de qualitat, encara que reclama més recursos per acompanyar-la, uns recursos econòmics que, asseguren “no s’hi ha destinat” fins ara.

Per això, Dincat, a través d’un comunicat, vol enviar un missatge “tranquil·litzador” al sector i explica que el que pretén la nova Llei és millorar la capacitat de l’escola ordinària per evitar que aquest alumnat sigui considerat “una dificultat” en comptes de considerar-los infants amb “dret a ser reconeguts, valorats i capaços de contribuir de forma molt positiva a l’aula i a l’escola en el seu conjunt”.

Pel que fa als centres d’educació especial, Dincat opina que la nova llei els reconeixi com una “font de coneixement, experiència i expertesa imprescindible” i, per això, se’ls atorga un paper fonamental com a centres de referència i suport per tot el sistema educatiu.

A més, afegeix Dincat, aquesta nova llei s’alinea amb les consideracions internacionals respecte a l’educació inclusiva, que estableixen la importància d’assegurar un sistema d'educació de qualitat no discriminatòria que promogui la igualtat d’oportunitats d’aprenentatge, de desenvolupar el paper de les escoles especials com a centres de recursos i d’augmentar la capacitat inclusiva de les escoles ordinàries i millorar el seu suport cap als alumnes.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

jordi lobo barcelona
1.

i també diu que les administracions educatives continuaran donant el recolzament necessari als centreds d'educació especial, perquè aquests, a mes d'escolaritzar als alumnes que requereixin una atenció molt especialitzada, ......... (ara si)....desenvolupin la funció de centres de referència i recolzament per els centres ordinaris.

  • 0
  • 0

Comenta aquest article