Marea Blanca creu que Salut hauria de demanar “disculpes” pel contracte amb Ferrovial 

La plataforma lamenta que s'encarregués a una empresa un servei bàsic i considera que el rastreig “no ha funcionat mai”

La plataforma Marea Blanca considera que els responsables del Departament de Salut haurien de demanar “disculpes” pel contracte amb Ferrovial per fer el seguiment de contactes de la Covid-19, després que aquest dilluns la consellera Alba Vergés anunciés que finalitzaria a finals de gener i que impulsarien un nou programa de rastreig, que gestionaran directament.

En un comunicat, Marea Blanca titlla el contracte “de vergonya” per diversos motius, com encarregar a “una empresa privada un servei bàsic” i perquè “no ha funcionat mai”. La plataforma lamenta que el contracte ha tingut “personal mal format i mal pagat, descoordinat dels serveis de salut pública i atenció primària, que telefonava tard i al qual es van escapar milers de contactes”.

La plataforma en defensa de la sanitat pública, que havia criticat en múltiples ocasions el contracte, argumenta que el Departament de Salut hauria d'haver gestionat directament des del principi el seguiment de contactes de la Covid-19 i acusa els responsables sanitaris d'actuar “tard” i “malament” davant de la pandèmia.

Marea Blanca demana gestors “competents, honestos i compromesos amb el sistema sanitari públic” i “un canvi radical en el sistema de provisió dels serveis sanitaris, que acabi amb la provisió privada i en potenciï la pública”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article