17 residències públiques gestionades de forma directa per la Generalitat rebran reforç de personal nou. En concret 192 professionals que el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha decidit sumar a les residències davant de l’augment de treball que la pandèmia implica en els centres.
El nou personal treballarà en la implementació de protocols d'actuació en els centres per prevenir i lluitar contra la propagació de la malaltia entre els residents i els professionals, la instauració d'espais per al confinament i la configuració de les residències per tal que puguin rebre usuaris d'altres serveis. Concretament, els efectius que s'incorporaran als 17 centres públics són 108 auxiliars de geriatria, 5 tècnics especialistes en atenció a persones amb discapacitat, 38 diplomats en infermeria, 8 fisioterapeutes, 17 metges o diplomats en infermeria i 16 tècnics de gestió.
Segons un comunicat difós aquest divendres, l'objectiu d'aquest programa, dotat amb 7,1 milions d'euros, és “garantir els drets de la gent gran i les persones amb discapacitat” ateses en aquests serveis, en especial la seva salut, en el context de pandèmia de Covid-19. El nou personal implementarà els protocols, plans i d'altres actuacions que permetin assegurar-ne les condicions de salut i mantenir l'atenció individualitzada de qualitat.
El programa temporal es començarà a implementar l'1 de febrer i tindrà una durada prorrogable d'un any. Aquesta actuació se suma al pla de contingència presentat l'estiu passat pels departaments de Salut i Treball, Afers Socials i Famílies adreçat al conjunt de centres del país, independentment de la titularitat
Ja és hora que les residències augmentin el personal , tinguin cura de les persones que més ho necessiten .
Com més residències se'n puguin beneficiar millor. Inclús per consultes.
Gràcies!
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari