Educació diu que el nou decret d’admissió d’alumnes és “un gran pas endavant irreversible contra la segregació”

El Síndic de Greuges, impulsor del Pacte Contra la Segregació Escolar, creu que la norma “aporta instruments suficients”


El conseller d'Educació, Josep Bargalló, ha qualificat el nou decret d'admissió d'alumnes com “un gran pas endavant contra la segregació” que, segons ha dit, serà “irreversible”. “Ningú pot discutir la seva aplicació perquè neix d'un consens molt majoritari”, ha destacat.

El conseller també ha volgut agrair “l'obstinació” del Síndic de Greuges per tirar endavant el decret, ja que va ser l’ens qui va impulsar el Pacte Contra la Segregació. Per la seva banda, Rafael Ribó ha destacat també el “consens” al voltant de nou àmbits d’actuació, 30 actuacions i 189 mesures concretes i ha emplaçat “totes les forces parlamentàries escollides el 14-F, i especialment les que vulguin formar Govern”, a què assumeixin el pacte al seu programa i les mesures que comporta.

“No ha estat fàcil, perquè és un decret complex, té i aborda moltes qüestions, ha patit la paràlisi administrativa de l’estat d’alarma i ha tingut moltes al·legacions”, ha destacat Bargalló. El decret sortirà publicat de manera immediata al DOGC i serà d'obligat compliment de manera immediata.

El conseller ha explicat que el decret “posa eines per eliminar barreres” i resol “de manera decidida molts elements que estaven en consideració”. Ha destacat que la baixada de ràtio d'alumnes es durà a terme arreu, tant a Barcelona com a la resta del país.

Per la seva banda, el Síndic ha destacat que el nou decret aprovat pel Govern de la Generalitat de Catalunya incorpora les principals recomanacions fetes en el marc dels treballs del Pacte Contra la Segregació Escolar. Ribó ha valorat molt positivament el contingut del nou decret d'alumnat perquè “aporta instruments suficients, si s'apliquen de manera adequada, per fer un salt qualitatiu en la reducció dels nivells de segregació escolar del sistema els anys vinents”.

Al llarg de la darrera dècada, els nivells de segregació escolar han tendit a disminuir, especialment des del curs 2018/2019, tot i que de manera poc significativa, segons dades del síndic.

Mentre que el curs 2011/2012, per garantir una escolarització plenament equilibrada de l’alumnat estranger a primària, hauria calgut (hipotèticament) canviar de centre el 47% de l'alumnat, el curs 2019/2020 aquesta proporció se situa en el 41%.

En la darrera dècada, els nivells de segregació de l'alumnat estranger s'han reduït un 13% a primària i un 10% a secundària, especialment gràcies als bons resultats evolutius del darrer curs escolar. Amb aquest ritme de reducció, caldria destinar pràcticament dues dècades per assolir uns nivells baixos de segregació escolar a primària (per sota el 0,3).

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article