Arrenca la segona edició de la campanya #JoEtVeig per aturar la pobresa invisible

L’Associació Benestar i Desenvolupament dona suport a persones vinculades amb l’entitat que no tenen cobert el mínim bàsic per viure


Hi ha persones que, agreugat per la pandèmia, segueixen sense poder subsistir amb un mínim de dignitat i autonomia. Per aquest motiu, l’Associació Benestar i Desenvolupament (ABD) posa en marxa la segona edició de la campanya de donacions #JoEtVeig que va dirigida a donar suport a persones vinculades amb l’entitat i que no tenen cobert el mínim bàsic per viure.

“Des d’ABD ens hem vist interpel·lades a continuar la campanya de suport a necessitats bàsiques que vam llançar després de l’inici de la pandèmia de la Covid-19 perquè passa el temps i els ajuts de les administracions no arriben ni a totes les persones ni de forma suficient”, asseguren a l’entitat en un comunicat.

Per aqeust motiu, expliquen, continuen acompanyant a persones que requereixen “amb urgència ajudes però sovint no arriben a temps i es veuen abocades a situacions de cronificació”. A més, l’entitat dona supor a altres persones que no compleixen criteris per beneficiar-se’n. “Persones que van acumulant cada vegada més deutes i més desànim. Persones invisibilitzades, en situació administrativa irregular, amb ingressos procedents de l’economia informal, sovint sense contractes, sense documents que acreditin el lloguer o en situació d’infrahabitatge, sense titularitat dels subministraments elèctrics”, alerten.

Fer que les persones estiguin a casa seva

Es tracta de mares soles, joves, gent gran, sense xarxa de suport. “Moltes d’elles han perdut la feina i les seves fonts d’ingressos i altres viuen amb pensions que no els permeten sufragar les despeses per a les necessitats més bàsiques”.

Tenint en compte que la manca d’ingressos pot allargar molts mesos més i que moltes famílies no podran mantenir-se sense el suport d’entitats i de persones solidàries, “emprenem aquesta nova campanya per mantenir el màxim de persones a casa seva i amb les seves necessitats bàsiques cobertes i afavorir el seu procés d’autonomia i benestar, perquè sabem que quan tinguin on recolzar-se, sabran com tirar endavant.

Vuit històries de vida invisibilitzades

La campanya de donacions #joetveig anirà traient a la llum setmanalment a través de les xarxes socials d’ABD històries de vida que, entre altres coses mostren: la fortalesa de dues dones joves, mares, afrontant la transició cap a una vida autònoma tot i les dificultats per disposar d’ingressos propis o d’ajuts públics per als seus nadons i per al seu futur; la incertesa de famílies monomarentals que no saben si podran pagar el lloguer o quan les desnonaran del pis: la tenacitat de dones grans que viuen soles i, en la foscor, s’organitzen per veure, menjar i viure amb una pensió mínima mentre busquen respostes a la seva situació; i la determinació de joves que van veure truncats els seus somnis i progressos per la pandèmia, sense xarxa familiar i sense suports van quedar en situació de carrer i ara rastregen qualsevol oportunitat per tirar endavant.

La campanya compta novament amb la col·laboració de BAU, Centre Universitari de Disseny de Barcelona. En aquesta ocasió, els alumnes de l’assignatura Animació Digital I’han fet vuit vídeos que barregen les històries en imatge real amb diverses tècniques d’animació (dibuix animat, Stop Motion, 3D, rotoscòpia) per il·lustrar els records, les problemàtiques i les il·lusions de persones invisibilitzades.

Una col·lecció de vuit peces d’animació documental que, a través de la mediació audiovisual, ens ajuden a empatitzar amb les persones que es troben en una situació de vulnerabilitat.

Així, la campanya #joetveig busca aportacions per tal de posar un plat a taula d’una mare i els seus dos fills, per a la compra de bolquers o de productes d’higiene bàsics, per garantir la llum durant uns mesos o perquè permetin a una família almenys tenir un sostre on dormir. Les donacions es podran realitzar al web de la campanya, trucant a al telèfon 930.008.027 o enviant un correu electrònic. Gràcies a la primera campanya s’han pogut acompanyar a moltes famílies amb el lliurament de 500 lots de menjar, l’entrega de 100 paquets amb bolquers i llet per a nadons, l’abonament de 50 factures d’aigua, llum i gas, així com el pagament de 27 lloguers d’habitatge.

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article