L’alumnat de centres d’alta complexitat va tenir més angoixa i ansietat quan van reincorporar-se a classe

Admeten dificultats per concretar-se, per llevar-se d’hora i per adquirir de nou hàbits d’estudi després del confinament

Els alumnes de quart d’ESO de centres d'alta complexitat van presentar més angoixa, estrès i ansietat en la tornada als centres després del confinament per la pandèmia. Aquesta és una de les conclusions de l'avançament dels resultats de l'informe ‘Anàlisi de l'impacte del confinament en l'alumnat de quart d'ESO’, elaborat pel Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. 

Els resultats mostren també que l'alumnat de centres de complexitat mitjana són els que han tingut menys dificultats per tornar a les aules. En línies generals, tots els estudiants expressen dificultats per concentrar-se, per tornar a llevar-se d'hora i per adquirir de nou hàbits d'estudi. Això últim especialment els de centres de baixa complexitat.

En preguntar a l'alumnat sobre les dificultats que es van trobar en tornar als centres, el 18,1% dels de complexitat alta va assegurar sentir angoixa, percentatge que és del 15,4% entre els de complexitat mitjana i del 13,7% entre els de complexitat baixa. A més, l'11% dels alumnes de centres d'alta complexitat va mostrar preferència per l'ensenyament virtual, mentre que entre els alumnes de centres de complexitat baixa el percentatge puja al 15,1%.

I és que els resultats mostren que a més complexitat dels centres educatius es disposa de menys recursos i s'han de compartir més i, tot i que es fa una millor valoració del professorat, expressen menys suport afectiu de les famílies. En canvi, a menys complexitat hi ha un percentatge més alt de lectura o activitats en família, més temps dedicat al treball en equip i més hores diàries dedicades a les tasques escolars.

Gairebé la meitat dels estudiants tenien dificultats per concentrar-se

Pel que fa a les dificultats per concentrar-se en tornar a les classes presencials, les van expressar el 42% dels alumnes de centres de complexitat alta, el 42,5% dels de complexitat baixa i el 37% dels de mitjana. Un 38,6% dels de complexitat baixa van afirmar també tenir dificultats per tornar a llevar-se d'hora, mentre que eren el 38,2% dels d'alta complexitat i el 31,5% dels de complexitat mitjana.

Les dificultats per adquirir nous hàbits d'estudi van estar presents en el 44,9% dels alumnes de centres de baixa complexitat, mentre que els d'alta (37,7%) i els de mitjana (34%) s'hi van adaptar millor.

Per últim, la por a contagiar-se estava més present entre els alumnes de centres de baixa complexitat (13,7%) que no pas entre els de complexitat alta (11,4%) o mitjana (9,8%).

El conseller d'Educació, Josep Bargalló, ha assegurat que s'està analitzant com ha afectat el confinament i la pandèmia als alumnes i ha afegit que aquestes són uns primers resultats. Bargalló s'ha mostrat més preocupat per l'afectació psicològica i emocional ja que ha afirmat que és de més difícil recuperació que no pas l'acadèmica.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article