Salut adjudica la gestió del 061 a Ferrovial sis mesos més perquè no s’hi ha presentat cap altra empresa

Sis altres companyies descarten optar al contracte d’urgència


El Departament de Salut ha adjudicat la gestió del 061 Salut Respon a Ferrovial per sis mesos més. Segons ha pogut saber l'ACN, Ferrovial ha estat l'única empresa que s'ha presentat al contracte negociat d'urgència obert pel Sistema d'Emergència Mèdiques (SEM) i gestionarà aquest servei fins que a la tardor del 2021 es liciti un nou concurs. Salut havia convidat sis empreses més a estudiar les condicions del contracte, però només s'hi ha presentat Ferrovial. Aquest contracte és per gestionar les trucades del 061 i no el rastreig de contactes positius per la Covid-19 pel qual Ferrovial va estar fa uns mesos enmig de la polèmica. El servei de rastreig està ara directament en mans de professionals de Salut.

Ferrovial va guanyar el 2018 el concurs per a la gestió del 061 Salut Respon. Aquest concurs públic s'acaba a la tardor del 2021, però l'augment del volum de trucades a causa de la pandèmia ha fet que la despesa prevista s'hagi acabat abans d'hora. Si el 2019 aquest servei gestionat per Ferrovial atenia entre 6.000 i 7.000 trucades diàries de mitjana, actualment n'atén unes 15.000 al dia, amb pics que arriben a les 29.000.

Per aquest motiu, el SEM va obrir un contracte negociat per imperiosa urgència per cobrir un període de sis mesos. Tot i que Salut va contactar amb un total de set empreses, inclosa Ferrovial, per explicar-los les condicions del contracte, només aquesta empresa s'hi ha acabat presentant. Així, Ferrovial mantindrà durant aquest període la gestió del 061 fins que s'obri el nou concurs públic a la tardor per adjudicar aquest servei a llarg termini.

El servei adjudicat, però, no està vinculat al rastreig dels positius per Covid-19 que va situar fa mesos Ferrovial enmig de la polèmica, sobretot pel fet que una de les principals estratègies per controlar la pandèmia fos gestionada per una empresa privada. El servei va començar el juny i es van evidenciar dèficits en els circuits per rastrejar els contractes. La Generalitat va decidir rescindir aquest contracte al desembre i, des del febrer, s'ocupa del servei l'Agència de Salut Pública de Catalunya, amb un nou programa que havia d'estar més ben integrat en tot el sistema.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article