Educació redueix de 27,5 a 25 les hores d’atenció directa a l’alumnat amb necessitats especials

Pactada amb els professionals, la mesura vol facilitar la coordinació amb els equips docents

El Departament d’Educació ha pactat amb el Comitè Intercentres, que representa els treballadors d'educació especial dels centres públics, rebaixar de 27,5 a 25 hores setmanals el temps d'atenció directa a l'alumnat amb necessitat específiques de suport educatiu.

La rebaixa, segons apunta el departament, ha de permetre facilitar la coordinació amb l'equip docent i altres agents educatius. Aquesta mesura parteix de la proposta del propi col·lectiu per “tornar a unes condicions que ja tenien”, i per això “suposa revertir una retallada”, diu el departament. El nou marc horari s'aplicarà a partir de l'1 de setembre.

Segons estipula l'acord, les 25 hores d'atenció directa als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu s'han de fer dins l'horari lectiu i, si s'escau, en altres activitats on s'atengui directament els alumnes i que formin part del projecte educatiu del centre.

Així mateix, s'han pactat sis hores per reunions, coordinacions externes i internes i activitats formatives en el centre. Fins ara hi havia 7,5 hores i hi estaven incloses elaboració de materials i activitats formatives en el centre.

A més hi haurà quatre hores per col·laborar en la preparació dels materials i adequar els espais per donar suport a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu en la seva participació en les activitats del centre. Es crea aquesta nova categoria horària, fins ara inclosa en les hores per a reunions.

Finalment s'estipulen 2'5 hores de preparació, formació i altres activitats relacionades amb les seves funcions que no s'han de fer necessàriament al centre.

També s'ha acordat la constitució d'una comissió de seguiment d'aquest acord, que es reunirà trimestralment per valorar-ne l'aplicació.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article