Intel·ligència artificial per detectar problemes de salut emocional als centres educatius

El Govern reforçarà amb 101 professionals els Equips d’Assessorament Psicopedagògic per pal·liar els efectes de la pandèmia


Un programa d'intel·ligència artificial detectarà problemes de salut emocional derivats de la pandèmia entre l'alumnat de Catalunya. És una de les accions previstes pel Govern dins d'un pla per preservar el benestar emocional i la salut mental dels estudiants. El programa té l'objectiu d'ajudar els centres educatius en l'acompanyament dels seus alumnes per pal·liar els efectes de la pandèmia.

Concretament, s'impulsarà un espai als centres, un punt de trobada, per tal que els joves puguin compartir les seves emocions. Es tractarà d'una instal·lació itinerant en què els estudiants, sigui en directe o a través de vídeos d'altres joves, comparteixin vivències i expressin inquietuds. A partir d'aquí, entrarà en funcionament un programa pilot d'intel·ligència artificial que identificarà les paraules clau i es podran derivar els casos als corresponents canals sanitaris.

D'altra banda, i també dins del mateix pla, els departaments d'Educació i Salut preguntaran a l'alumnat de quina manera la pandèmia de la covid-19 ha afectat la seva salut emocional. El qüestionari es repartirà entre l'alumnat del darrer cicle de primària, ESO i etapa postobligatòria durant el primer trimestre del curs.

Altres accions previstes durant el curs són reforçar els Equips d'Assessorament Psicopedagògic (EAP) amb 101 professionals més per acompanyar els centres i atendre els casos més vulnerables. També es reforçarà l'educació emocional al currículum, de forma transversal a totes les etapes, i que tindrà en la tutoria un paper destacat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article