El Telèfon de Prevenció del Suïcidi de Barcelona atén més de 3.300 trucades el seu primer any

En 94 ocasions s’ha detectat risc imminent i s’han activat els serveis d’emergències, que han practicat 32 rescats

El Telèfon de Prevenció del Suïcidi que va posar en marxa l'Ajuntament de Barcelona l'agost del 2020 ha rebut més de 3.300 trucades en el primer any de vida, segons ha informat el consistori. Aquest nou servei, gestionat per la Fundació Ajuda i Esperança, es va posar en marxa arran de la irrupció de la pandèmia de Covid-19 i davant la certesa que aquesta malaltia agreujava la salut mental de la ciutadania.

El telèfon funciona principalment com un servei d'escolta activa i d'acompanyament emocional, però, si es detecta el risc d'un suïcidi imminent o en curs, s'activa el 062 o bé el 112. És un fet que ha passat 94 vegades, i hi ha hagut 32 rescats. Prop del 70% de les trucades que atén provenen de fora de la ciutat de Barcelona.

Segons indica el govern municipal, el número de telèfon 900 92 55 55, gratuït i que funciona ininterrompudament 24 hores a través de la contribució de desenes de voluntaris, ha experimentat un increment “important” en el nombre de trucades que rep, prop d'un centenar a la setmana.

Amb motiu de la commemoració del Dia Internacional per la Prevenció del Suïcidi el 10 de setembre passat, l'Ajuntament de Barcelona ha organitzat aquest dilluns un acte de reconeixement a les persones i organitzacions que contribueixen a la prevenció del suïcidi a la ciutat. Durant l'acte, que ha comptat amb la presència de l'alcaldessa, Ada Colau, i de la regidora de Salut, Envelliment i Cures, Gemma Tarafa, el consistori ha lliurat un reconeixement específic a la Fundació Ajuda i Esperança i a les entitats Després del Suïcidi – Associació de Supervivents i Associació Catalana de Prevenció del Suïcidi.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article