L’aFFaC demana revisar l’ús de les mascaretes a les escoles per l’“impacte en l’aprenentatge” i en la “salut emocional”

La federació també insta Educació a no renovar els concerts als centres amb sobreoferta i xifra en 16.000 les places sobrants


Les Associacions Federades de Famílies d'Alumnes de Catalunya (aFFaC) demanen al Departament d'Educació que revisi l'ús de les mascaretes als centres eductius, on són obligatòries a partir dels 6 anys, i que “les elimini en la mesura del possible”. En una roda de premsa, la presidenta de l'aFFaC, Belén Tascón, ha advertit que aquesta mesura afecta la “salut emocional i física” dels infants i que té un l'“impacte en l'aprenentatge, sobretot en les etapes més primerenques”.

L'aFFaC també ha criticat la modificació del decret llei per cedir les dades de vacunació a les direccions dels centres perquè considera que pot generar “situacions de discriminació” entre els alumnes vacunats i els que no ho estan.

La federació creu que la cessió de dades de vacunació als centres educatius implica crear un “registre administratiu” de les persones que estan vacunades, ha afirmat Tascón en una roda de premsa aquest dimarts sobre l'inici de curs. L'entitat defensa que les dades sanitàries, extremadament sensibles, només poden estar en mans de Salut i alerta que “qualsevol transferència intencionada o accidental pot posar en perill el dret fonamental de la privacitat”.

Segons l'aFFaC, utilitzar aquestes dades per aplicar mesures diferenciades en un mateix grup “pot provocar que s'assenyali i s'estigmatitzi” els alumnes que no han estat vacunats, decisió que depèn sobretot de les famílies més que dels menors, han recalcat. Per això les associacions demanen a Educació que busqui altres mecanismes per gestionar els contactes quan en un grup classe hi hagi un alumne positiu de covid-19.

Acabar amb els “concerts ociosos”

D’altra banda, durant la roda de premsa, l’aFFaC també ha reclamat a Educació que no renovi de forma automàtica els concerts “que no tenen demanda i que no es poden justificar per necessitats d'escolarització”, als quals s'han referit com a “concerts educatius ociosos”. Segons dades presentades per l'aFFaC, el curs passat van sobrar 16.346 places a les escoles concertades —334.511 places ofertades i 318.165 alumnes matriculats— i que s'han hagut de tornar a oferir aquest curs.

Belén Tascón alerta que aquesta sobreoferta provoca que es tanquin grups de la pública. L'aFFaC creu que les dades del departament de l'inici de curs són parcials o “enganyoses” i ha criticat la manca de planificació en FP.

D’altra banda, l’aFFaC també s’ha mostrat preocupada per la situació de les Tècniques  Especialistes en Educació Infantil (TEEI), que han estat més d’una dècada en règim d’interinatge sense poder accedir a una plaça fixa. Després de 15 anys, el Departament  d’Educació va convocar el cap de setmana passat unes oposicions específiques per aquestes professionals, però “en cap cas”, critica l’aFFaC, ha presentat un pla d’estabilització laboral per a totes aquelles TEEI que, fins ara, han estat treballant en règim d’interinatge i que ara podrien perdre la feina perquè no es té en compte la seva situació ni l’experiència adquirida durant aquests 15 anys. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Milouda Barcelona
1.

Los que están haciendo con NUETROS hijos en los colegios para mi es un maltrató a todo los niveles . Y lo bueno que todos miramos y nos callamos muy pocos ESTAMOS denunciando. El día de mañana que se aran cargo de los daños de esos NIÑOS?

  • 0
  • 0

Comenta aquest article