L’FP dual millora el rendiment acadèmic i la probabilitat d’obtenir el títol, segons un estudi 

Un informe de la UIC reconeix que la modalitat dual té poc pes en el global d’estudis de Formació Professional


Cursar la Formació Professional (FP) dual millora el rendiment acadèmic i la probabilitat d'obtenir el títol, segons un estudi de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC).

L'informe analitza la situació dels estudis d'FP a Catalunya a partir de dades administratives entre el 2015 i el 2019. L'ha impulsat l'Institut de Recerca en Avaluacions i Polítiques Públiques de la UIC, amb la col·laboració d'investigadors de la Universitat de Barcelona i de l'Autònoma. Tot i la conclusió principal, reconeix que aquesta modalitat té poc pes en el global dels estudis d'FP, ja que agrupa el 4,46% de tots els matriculats. L'estudi analitza dades de 263.487 alumnes i 457 centres de formació, així com de 3.441 professors de centres públics.

Pel que fa a les famílies d'estudis, gairebé un 40% dels alumnes matriculats en Indústries Extractives cursa FP Dual. També hi ha percentatges rellevants en Instal·lació i Manteniment (15%), Fabricació Mecànica (11%) i Química (10,5%). Per contra, Activitats Fisicoesportives, Sanitat o Hoteleria i Turisme són les famílies amb menys alumnat de dual.

L'informe constata també que un 63,6% dels alumnes d'FP cursen els seus estudis en centres públics, mentre que un 23,5% ho fa en centres privats concertats i un 12,9% en privats. D'altra banda, destaca que l'edat mitjana és superior a la típica per aquests estudis i amb un percentatge més elevat de dones en les franges de més edat. La mitjana és de 20,6 anys en els cicles mitjans i de 23,8 en els superiors.

Pel que fa les notes, les de les dones són superiors a les dels homes, tant en cicles mitjans com en superiors. En concret, les dones obtenen una mitjana d'un 7 en graus mitjans i els homes un 6,6. També hi ha més repetidors homes que dones, amb un 17,7% i un 16,6% respectivament. En general, gairebé un 90% cursa els estudis presencialment i un 9,5% ho fa a distància.

L'informe inclou també els resultats d'una enquesta a empreses representatives de grans sectors sobre els perfils més necessaris el 2030. Les conclusions apunten que faran falta programadors informàtics, tècnics en ciències i tècnics en operacions TI.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article