Més de 640 persones sense llar acudeixen a Arrels per primer cop l’any 2021

La fundació demana a les administracions una major coordinació per resoldre la situació d’aquest col·lectiu, el qual s’ha vist molt afectat per la pandèmia

Arrels va atendre un total de 2.103 persones sense llar al llarg del 2021, de les quals més de 640 era la primera vegada que rebien atenció. La fundació assenyala també que, respecte al 2020, l'any passat van aconseguir visitar un 24% més de persones que viuen al carrer: un total de 844 persones. Des de l'entitat insisteixen que la pandèmia ha empitjorat la situació d'aquest col·lectiu i demanen una major coordinació de totes les administracions per resoldre el problema del sensellarisme.

Del total de 2.103 persones que va atendre Arrels durant el 2021, el 88% eren homes i el 12% dones. A més, el 30% era la primera vegada que rebien atenció per part de la fundació, ja sigui a través de les visites al carrer que fan els treballadors i voluntaris de l’entitat, perquè es van apropar al centre obert d’Arrels, perquè van demanar orientació sobre els recursos existents a la ciutat o perquè viuen en algun dels allotjaments que gestiona la fundació. 

En concret, durant el 2021 Arrels va visitar 844 persones que viuen al carrer, un 24% més que el 2020 i un 59% més que l’any 2019. Com apunten des de la fundació, això es deu, sobretot, al fet que fa més d’un any es van enfortir els equips de carrer de l’entitat i des d’aleshores arriben a tots els districtes de Barcelona de manera habitual. 

Per altra banda, un total de 1.478 persones van utilitzar el centre obert d’Arrels, 488 van fer servir el servei de dutxa, 722 el rober que proporciona l’entitat i 464 han deixat les seves pertinences a la consigna. 

A més, des d’Arrels també s’ha garantit l’allotjament a 249 persones, 35 de les quals han començat a viure en un pis durant el 2021. També s’ha orientat 671 persones sense llar que no sabien on demanar ajuda i s’ha acompanyat en la mort 42 persones sense llar.

Suport ciutadà i coordinació administrativa

La fundació insisteix en el fet que l’arribada de la Covid-19 ha empitjorat la situació de les persones que viuen al carrer i ha afectat els recursos que les atenen. En aquest sentit, des d’Arrels ressalten que l’any passat va ser molt important el suport de la ciutadania: més de 400 veïns i veïnes de Barcelona van trucar el 2021 al servei telefònic de l’entitat per oferir ajuda i van recollir més de 1.600 avisos a través de l’app Arrels Localitzador.

“Per poder fer efectiu l’objectiu que ningú hagi de viure al carrer cal que totes les administracions es coordinin per resoldre el problema i també necessitem l’acció de la ciutadania; d’una banda, per pressionar i incidir políticament i, d’una altra banda, perquè els veïns i veïnes poden ser peces clau en l’acompanyament i la cura de les persones que viuen al carrer”, afirma el director d'Arrels, Ferran Busquets.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article