57.000 alumnes catalans pateixen trastorns en l'aprenentatge

Es publica un estudi amb un codi de bones pràctiques


Un estudi de l'Hospital de Sant Joan de Déu constata que uns 57.000 alumnes catalans pateixen trastorns genètics i neurològics que dificulten l'aprenentatge, una xifra que significa que a cada aula d'educació primària i secundària hi ha dos alumnes amb trastorns de dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) i dislèxia. L'estudi 'L'aprenentatge en la infància i l'adolescència. Claus per evitar el fracàs escolar' demana un protocol per detectar a temps els menors amb aquests trastorns i proposa una sèrie de mesures com asseure'ls al davant de tot de les aules, donar-los més temps per a fer els exàmens, potenciar les proves orals i que se'ls apliquin barems diferents per la valoració de l'ortografia.

Segons la coordinadora de l'estudi, Anna Sans, es tracta de menors que "tenen una intel·ligència normal" però que s'han d'esforçar molt més que els altres i en canvi no obtenen un rèdit positiu, la qual cosa els fa elevar el fracàs escolar perquè l'esforç no es veu recompensat amb bones notes. 
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article