Els treballadors del Parc de Salut Mar es mobilitzen per denunciar “la mala gestió del centre”

Asseguren que “estan al límit” i no descarten anar a la vaga si la direcció no escolta les seves reivindicacions


Desenes de treballadors del Parc de Salut Mar han sortit aquest dimecres al carrer per denunciar “la mala gestió del centre”. Convocats pel comitè d'empresa, asseguren que “estan al límit” i es neguen a continuar “patint” les conseqüències d'una mala organització. 

En aquest sentit, avisen que si la direcció no escolta les seves reivindicacions, no descarten anar a la vaga. Tal com ha explicat el president del comitè, Xavi Tarragón, la pandèmia només ha fet que agreujar “molts anys de retallades”. “Falten mans i per això hem de doblar torns i fer moltes hores extres”, ha lamentat, “en tot el 2021 els professionals en van fer unes 35.000”.

Aquesta és una de les tres protestes que tenen previstes per avui. Les pròximes es faran a les dues de la tarda i a dos quarts de nou del vespre, coincidint amb els diferents canvis de torns. Unes mobilitzacions que, afirmen, podrien anar pujant d'intensitat si els responsables no es fan càrrec de les demandes dels treballadors.

Entre les principals, denuncien el col·lapse d'urgències, agreujat encara més en l'època hivernal. Així, els professionals asseguren que el servei assumeix una saturació “pràcticament crònica” que es veu reflectida en les condicions en les quals han d'estar els pacients, “alguns d'ells sobrepassant les 24 hores al servei”.

També la falta de personal, que els obliga a assumir unes càrregues de treball molt elevades. De fet, tal com explica Tarragón, es tracta d'una situació “inadmissible” que pot perjudicar greument “l'atenció als pacients! i dispara el risc de “cometre errors”.

Altres peticions que reclamen a la direcció és una millora de la planificació, l'aturada dels processos d'externalització, la recuperació dels serveis privats, així com una negociació sobre “la restrictiva normativa” sobre els criteris de gestió del calendari, segons el comitè, “imposada unilateralment” per l'empresa.

Els arguments de la direcció

Paral·lelament, en relació amb les manifestacions del comitè d'empresa sobre la gestió de diversos aspectes organitzatius i assistencials al Parc de Salut Mar, la direcció ha recordat que l'Hospital del Mar, “com la resta de centres de Catalunya i de l'Estat”, està vivint una situació “d'elevada complexitat”, amb una elevada freqüentació per part de pacients amb covid i altres patologies.

En aquest sentit, sosté que s'ha de situar la problemàtica en el context “de la ja coneguda mancança estructural d'infermeres a tot el sector sanitari”, un fet que “dificulta la gestió de la plantilla”, però “no impedeix proporcionar als pacients l'assistència clínica necessària”. El centre ha recordat que disposa d'un pla de contingència que estableix els protocols a seguir.

D'altra banda, recorda que fa quatre mesos es va aprovar el conveni col·lectiu, signat per la majoria dels membres del comitè, acordant-se una millora "substancial" de les condicions laborals que el situa "entre un dels més avançats del sector".

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article