Els centres d’educació especial se senten “invisibles” en ser els únics que mantenen les quarantenes

Dincat reclama que s’apliquin els mateixos protocols que a l’escola ordinària

Dincat ha lamentat que, un cop més, el Govern “doni l'esquena” a l'educació especial i prengui decisions sense tenir en compte la realitat del col·lectiu. El representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya ha criticat així la decisió de mantenir les quarantenes per Covid-19 als centres d'educació especial, que se senten “invisibles” després d'aquesta decisió.

L'organització, que representa 57 d'aquests centres, ha reclamat al Govern que apliqui el mateix protocol a tots els centres i l'acusa d’“estigmatitzar” l'alumnat amb necessitats educatives especials. Dincat ha traslladat el seu desconcert als Departaments d'Educació i Salut.

Per al representant d'educació especial de Dincat, Toni Garrich, no té cap sentit que s'apliquin protocols diferents i ha reivindicat que els alumnes amb necessitats educatives especials han de tenir els mateixos drets i deures que els de les escoles ordinàries. Així, ha lamentat que la decisió suposa un greuge comparatiu.

Garrich ha afirmat que la discapacitat intel·lectual no és una malaltia en si mateixa i ha afegit que la decisió de confinar o no un alumne amb patologies associades hauria de ser d'un professional de salut i presa de forma individual, no a través d'un protocol general.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article