Hores tranquil·les als supermercats per afavorir la compra de les persones amb autisme 

Dissabtes al migdia es redueix la intensitat lumínica i acústica als establiments del Grup Bon Preu 


Anar a comprar pot generar estrès: molta gent, llums fortes, música, crides pel megàfon... Tot això, per a les persones amb autisme, pot traduir-se en situacions d’angoixa. Per això, la Federació Catalana d’Autisme i el Grup Bonpreu han arribat a un acord perquè els supermercats del grup, que inclouen els establiments Bonpreu i Esclat, implantin les “hores tranquil·les”.

Així, cada dissabte des del passat gener, els supermercats d’aquest grup redueixen la intensitat lumínica i acústica durant dues hores, entre les 15 i les 17 hores, concretament. L’objectiu d’aquesta acció és afavorir la compra de diferents col·lectius que poden veure’s afectats per la contaminació acústica i lumínica com poden ser les persones amb autisme, però també aquelles amb hipersensibilitat sensorial.

Durant les dues hores setmanals en què s’implementarà la mesura, es desconnectarà el fil musical i el canal àudio, s’aturarà l’ús de la megafonia i es tancaran les pantalles digitals. A part, també s’aplicaran altres mesures per disminuir el soroll que es genera a les botigues durant la seva activitat ordinària.

“Per a nosaltres això suposa un gran pas endavant cap a la inclusió i l’accessibilitat universal del col·lectiu”, ha manifestat la Federació Catalana d’Autisme, formada per 30 entitats. “Agraïm al Grup Bon Preu la seva sensibilitat i el seu interès en conèixer i saber més sobre l’autisme i per voler aprofundir sobre de quina manera poden acompanyar a les persones amb aquesta condició”, han assenyalat des de l’organització.

Targetes client amb braille 

Aquesta no és l’única acció inclusiva que està desenvolupant aquest grup de l’alimentació, ja que fa uns mesos els seus establiments van adaptar targetes client al sistema Braille per fomentar la inclusió de les persones amb discapacitat visual. A més, també es van adaptar els fullets promocionals amb la millora de la gamma de colors i contrast cromàtic. Aquestes iniciatives es van posar en marxa amb l’assessorament i validació de la Comisión Braille Española d’Once.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article