Una nova llei establirà un percentatge mínim d’aliments de proximitat a escoles i hospitals públics

El Departament d’Acció Climàtica vol aplicar una normativa “agosarada” que apuntali els productes “quilòmetre zero”

La Generalitat prepara una llei de contractació pública alimentària que estableixi un percentatge mínim de productes de “proximitat” als hospitals i escoles públiques.

Segons ha explicat el director general d'Empreses Agroalimentàries, Joan Gòdia, es vol dissenyar una norma “agosarada i pionera” que apuntali l'interès de la ciutadania per l'agricultura i la ramaderia ‘quilòmetre zero’. “Una llei és molt significant. S'ha de definir quin serà aquest percentatge”, ha destacat el director gerent de la promotora dels aliments catalans (Prode-ca), Ramon Sentmartí. En aquests moments, el Govern analitza les regulacions fetes en altres administracions mentre conversa amb la Comissió Europea, que també vol legislar en aquest àmbit.

La voluntat del Departament d'Acció Climàtica és que quan la nova llei de contractació estigui llesta també ho estigui un marc de distribució que garanteixi que les comandes arribin al sector primari respectant els requeriments de “traçabilitat” dels productes.

Paral·lelament, es vol ajudar el sector primari perquè aprofiti millor l'increment de la demanda dels consumidors i del sector distribució, que cada vegada valoren més aquests productes.

Segons un mapatge elaborat pel Govern a través d'una enquesta entre consumidors, nou de cada deu catalans “prioritzen” ara per ara els productes de proximitat al cistell d'anar a comprar. “Hi ha una gran sensibilitat i consciència”, ha ressaltat Sentmartí. En aquest sentit, es valora positivament la possibilitat de donar suport a l'economia local i els “petits productors”. No obstant això, molts consumidors consideren que el preu dels productes de proximitat i la dificultat de trobar-los a les botigues fan que en comprin menys.

Per intentar resoldre aquests inconvenients, la Generalitat vol millorar els sistemes de distribució i facilitar l'entrada dels petits consumidors al sector de la venda en línia, que permet millorar els marges que es cobren pels productes i augmentar la fidelitat d'uns clients que, d'ençà de la pandèmia, vigilen més la qualitat i l'origen dels productes que omplen el seu cistell d'anar a comprar.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article