Un nou decret permet accedir a les dades de l’alumnat per poder-lo distribuir de forma equitativa i evitar la segregació

Són infants de famílies ateses per serveis socials, sense permís de residència o que reben ajuts al lloguer


El Govern ha aprovat aquesta setmana el Decret Llei d'accés a les dades de l'alumnat amb necessitats educatives específiques per a la seva distribució equilibrada i evitar així la segregació escolar, encara molt present en l’escola catalana.

La norma permetrà al Departament d'Educació accedir a les dades dels ens locals per poder complir el que marca el decret d'admissions, i fer una repartició més equilibrada de l’alumnat amb necessitats especials segons la seva situació de vulnerabilitat social.

Aquí entren diferents situacions socioeconòmiques i socioculturals, com ara les famílies ateses pels serveis socials en els darrers 24 mesos, les que reben ajuts socials en què el llindar de renda a partir del qual es bonifica se situa per sota de l'indicador de renda de suficiència, les que estan en situació d'exclusió residencial, les que són beneficiàries d'ajuts al lloguer i les que no tenen permís de residència.

D'altra banda, el Consell Executiu també ha aprovat un decret de reestructuració del Departament d'Educació. Es creen els Serveis Territorials d’Educació de l’Alt Pirineu i Aran, així com els del Penedès. Aquesta mesura vol dotar de proximitat l'administració educativa en aquests dos territoris, per la seva singularitat. En total seran 12 les delegacions territorials arreu de Catalunya.

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article