Famílies i entitats es mostren “decebudes” amb el Govern pel desplegament del model d’escola inclusiva

Avisen d’un augment de l’alumnat als centres d’educació especial i critiquen “l’apatia” del departament d’Educació


La Plataforma Ciutadana per una Escola Inclusiva a Catalunya —que agrupa una vintena d'entitats, famílies i professionals de l'educació— ha assegurat aquest dimarts que es troba “decebuda” amb el Govern pel desplegament del model d'escola inclusiva. Sosté que cada vegada hi ha més alumnat als centres d'educació especial i que les queixes de les famílies amb fills amb discapacitat a l'escola ordinària s'han multiplicat.

La plataforma també ha carregat contra “l'apatia” del departament d'Educació i el seu conseller, Josep González Cambray, que “ha deixat de parlar sobre inclusió”. “És molt simptomàtica i preocupant la nul·la reacció del Departament al contundent i documentat informe del Síndic de Greuges de Catalunya sobre educació inclusiva”, han apuntat. En aquest sentit, la plataforma ha avisat que les famílies “no poden esperar més” i que cal un “moviment d'acció contundent” que pugui redreçar la situació.

Les accions més urgents

Entre les accions més urgents defensen que s'ha de regular normativament els centres d'educació especial, així com elaborar i publicar un pla d'accessibilitat i un estudi sobre el funcionament dels equipaments. També demanen establir un sistema d'identificadors fiables i un mapa de recursos de l'escola inclusiva. Una altra de les peticions és la d'implementar progressivament la figura de la infermera escolar als centres públics i privats.

La plataforma ha insistit en la importància de promoure un canvi legislatiu que permeti l'atorgament del títol d'ESO adaptat als alumnes amb discapacitat i d’intensificar les accions inclusives, entre altres mesures. De fet, una de les seves membres, Mari Luz Rey, ha demanat directament al conseller que convoqui una taula executiva amb les entitats durant aquesta mateixa legislatura, i ha avisat que si no es fa impulsaran “les accions necessàries”.

En la mateixa línia s'han pronunciat Isabel Macarulla i Susi Cordón, que han recordat que l'educació inclusiva és un “dret” i que s'ha de facilitar les eines necessàries als professionals perquè la puguin garantir. També han lamentat que moltes famílies hagin d'estar “lluitant” constantment per reivindicar-lo.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article